Hot News
Prim-ministrul anunță că bugetul pentru anul următor va fi aprobat la sfârșitul lunii ianuarie
Un traficant de droguri din Năvodari, hoț de bani din conturi, și-a extins afacerea: a pătruns cu un BMW Seria 7 pe contrasens
Ilie Bolojan: „În 2024, nu vom crește taxe și impozite”
Îngrozitor: Cadavre de oi împrăștiate pe A2, între Cernavodă și Medgidia, se pare că au căzut dintr-un vehicul. Traficul este total oprit
Operațiunea MEDEVAC: Salvarea rapidă a unui navigator aflat în pericol pe mare
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: Războiul comercial al lui Donald Trump și industria aviatică: De ce Boeing ar putea avea de suferit mai mult decât Airbus
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > Războiul comercial al lui Donald Trump și industria aviatică: De ce Boeing ar putea avea de suferit mai mult decât Airbus
Economic

Războiul comercial al lui Donald Trump și industria aviatică: De ce Boeing ar putea avea de suferit mai mult decât Airbus

Data: 10 martie 2025 - 14:02
Zaharia Stancu 178
Distribuie
razboiul comercial al lui donald trump si industria aviatica de ce boeing ar putea suferi mai mult decat rivalul airbus 67ced339f3c03

Sursa foto: Google Images

Războiul comercial al lui Donald Trump și impactul asupra industriei aviatică

Războiul comercial inițiat de Donald Trump, care include taxe vamale ridicate, ar putea avea consecințe negative semnificative pentru constructorul american de avioane Boeing, în comparație cu rivalul său european, Airbus. Aceasta este concluzia unei analize realizate de Politico asupra efectelor politicilor economice ale administrației Trump asupra industriei aviatice.

Recent, Washingtonul a impus un tarif de 25% pentru importurile din Canada și Mexic, precum și o taxă de 20% pentru mărfurile din China, afectând astfel principalii parteneri comerciali ai Statelor Unite. În timp ce multe dintre tarifele aplicate sunt în vigoare, Casa Albă a amânat unele taxe pentru autoturisme și alte bunuri care beneficiază de scutiri conform Acordului SUA-Mexic-Canada.

Sectorul aviației, care depinde în mare măsură de lanțurile internaționale de aprovizionare, va resimți aceste măsuri. Boeing ar putea avea dificultăți mai mari decât Airbus în a transfera creșterile de prețuri către clienți, ceea ce ar putea duce la o absorbție a costurilor suplimentare. Aceasta ar putea conduce la creșterea cheltuielilor de producție și la scăderea marjelor de profit pe aeronavă, conform economistului Wouter Dewulf de la Universitatea din Anvers.

În plus față de tarifele vamale, Boeing se confruntă cu o serie de probleme interne, inclusiv probleme de siguranță și greve, care au dus la pierderi semnificative pentru companie. Trump a declarat că va impune o taxă vamală de 25% asupra bunurilor din Uniunea Europeană, ceea ce ar putea afecta și mai mult industria aviatică. De asemenea, amenințările privind tarifele pentru aluminiu și oțel, esențiale pentru construcția aeronavelor, adaugă o presiune suplimentară pe Boeing.

Amenințările comerciale din partea administrației Trump ar putea avea un impact considerabil asupra prețurilor Airbus, mai ales dacă se impun tarife pentru aeronavele importate. Airbus, cu facilități de producție în SUA, ar putea fi parțial protejată de aceste tarife, în timp ce Boeing nu beneficiază de o producție similară în Uniunea Europeană. Acest lucru ar putea face ca produsele Boeing să devină și mai scumpe pe piețele-cheie precum Europa.

În ultimele zile, acțiunile Boeing au scăzut cu 6,5%, în timp ce valoarea acțiunilor Airbus a crescut cu 3%. Avertismentele din partea sectorului aviației americane cu privire la impactul tarifelor sunt tot mai frecvente, subliniind riscurile potențiale pentru echilibrul comercial al industriei aerospațiale și de apărare.

Impactul războiului comercial asupra Boeing și Airbus

Războiul comercial inițiat de Donald Trump ar putea avea un impact semnificativ asupra industriei aviatice, afectând în special compania Boeing. Conform lui Dak Hardwick, vicepreședinte pentru afaceri internaționale la Asociația industriilor aerospațiale din SUA, tarifele impuse pentru Canada și Mexic pot schimba traiectoria pozitivă a industriei americane exportatoare.

Expertul aerospațial Jerrold Lundquist subliniază complexitatea lanțului de aprovizionare global, menționând că un Boeing 737 este compus din aproximativ 2.000 de piese provenind de la 700 de furnizori diferiți. Acest lucru complică evaluarea și impunerea tarifelor, costurile adiționale fiind inevitabile.

În plus, impactul asupra vânzărilor pe piața chineză, în expansiune rapidă, ar putea favoriza Airbus. Dewulf avertizează că cele mai mari companii aeriene din China, majoritar deținute de stat, ar putea să se orienteze către aeronavele produse local și către Airbus, ceea ce ar putea reduce cererea pentru Boeing.

CEO-ul Airbus, Guillaume Faury, a declarat că compania ar putea să prioritizeze livrările către clienți din afara SUA ca răspuns la incertitudinile generate de tarifele impuse. Un purtător de cuvânt al Airbus a confirmat că firma evaluează constant modul optim de alocare a producției și livrărilor în funcție de condițiile de pe piață.

De asemenea, nu doar Boeing și Airbus ar putea resimți efectele acestui război comercial. Dewulf a menționat că Ryanair, care a comandat 30 de aeronave Boeing 737 MAX, va fi o victimă majoră, estimând că transportatorul ar putea face față unor taxe de import de aproximativ 500 de milioane de euro. Alte companii, precum LOT din Polonia și Lufthansa din Germania, au comenzi pentru aeronave Boeing, dar sunt mai puțin dependente de producătorul american.

Etichete:aerieneairbusaviatieboeingcompaniidonaldtarifetaxetrumpvamale
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent partidul reper a depus plangere penala impotriva lui simion potra si georgescu dupa violentele din bucuresti 67ced26c3875f Partidul REPER a depus plângere penală împotriva lui Simion, Potra și Georgescu în urma violențelor din București.
Articolul următor sportivul mihai alin savlovschi de la cs medgidia este noul vicecampion national la atletism 67ced396211fd Sportivul Mihai Alin Savlovschi de la CS Medgidia a devenit vicecampion național la atletism
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
premierul spune ca bugetul de stat pe anul viitor va fi adoptat la final de ianuarie 6939f442ebc1c

Prim-ministrul anunță că bugetul pentru anul următor va fi aprobat la sfârșitul lunii ianuarie

11 decembrie 2025 250
un traficant de droguri din navodari care fura bani si din conturi si a imbogatit palmaresul a intrat cu un bmw seria 7 pe contrasens 6939ee8ac24ce

Un traficant de droguri din Năvodari, hoț de bani din conturi, și-a extins afacerea: a pătruns cu un BMW Seria 7 pe contrasens

11 decembrie 2025 349
ilie bolojan anul viitor nu mai e nevoie sa majoram taxe si impozite 6939ed4c36c76

Ilie Bolojan: „În 2024, nu vom crește taxe și impozite”

11 decembrie 2025 174
socant lesuri de ovine imprastiate pe autostrada a2 intre cernavoda si medgidia ar fi cazut dintr o masina traficul este blocat 6939e7b43639c

Îngrozitor: Cadavre de oi împrăștiate pe A2, între Cernavodă și Medgidia, se pare că au căzut dintr-un vehicul. Traficul este total oprit

10 decembrie 2025 220
misiune medevac interventie de urgenta pe mare pentru salvarea unui navigator 6939e79f996e5

Operațiunea MEDEVAC: Salvarea rapidă a unui navigator aflat în pericol pe mare

10 decembrie 2025 147
video primarul orasului ovidiu este de acord ca administratia trebuie resetata am vazut primar de comuna cu sofer la ce ii trebuie sofer e presedintele romaniei 6939e40b777ad

Primarul din Ovidiu recunoaște necesitatea unei reforme în administrație: „Am întâlnit primari de comune cu șoferi. De ce ar avea nevoie de unul, dacă e președinte?”

10 decembrie 2025 180

Te-ar putea interesa și...

de ce romania nu reuseste sa tina muncitorii straini in tara din 100 000 de angajati adusi anul trecut 65 000 au plecat 677d845804990
Economic

De ce România nu reușește să păstreze muncitorii străini: Din 100.000 de angajați aduși anul trecut, 65.000 au plecat

7 ianuarie 2025 397
marcel ciolacu daca vrem ca romania sa nu intre in recesiune trebuie sa mizam tot pe investiti investitiile in infrastructura mare dar si cele din programul anghel saligny trebuie sa continue 689db1759201e
Economic

Marcel Ciolacu: Pentru a preveni recesiunea în România, trebuie să ne concentrăm pe investiții. Investițiile în infrastructura mare și cele din Programul Anghel Saligny trebuie să continue.

14 august 2025 208
gigantii auto occidentali in era policrizei profituri in scadere presiuni politice si concurenta chineza 68ad4b59e8fa6
Economic

Giganții auto occidentali în era ”policrizei”: scădere a profiturilor, presiuni politice și concurența din China

26 august 2025 186
victor ponta primeste mari despagubiri pentru dosarul turceni rovinari nu ma las pagubas daca eu cedez toti cei care au patit la fel vor intelege ca nu au nicio sansa 684ab82dd2dd5
Economic

Victor Ponta obține despăgubiri semnificative în cazul Turceni-Rovinari: Nu mă las păgubaș. Dacă eu cedez, toți cei care au pățit la fel vor considera că nu au nicio șansă!

12 iunie 2025 217
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?