Hot News
Transformarea Spitalului din Eforie Sud: un proiect ambițios de modernizare de peste 14 milioane de lei
Delfinul: însoțitorul sufletelor în vechea Tomis
Drogurile la preț de cafea: avertismentul șefului ANPCDA
Informații surprinzătoare despre agenții care l-au lăsat pe Vlad Pascu să plece, deși avea substanțe interzise asupra sa
Cele mai șocante trei cazuri de șoferi intoxicați surprinși pe străzile din Constanța
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: Analiza consumului de media în scopul informării. Populația, clasificată în 6 grupuri: „Urșii de canapea” petrec 265 de minute pe zi la televizor.
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Actual > Analiza consumului de media în scopul informării. Populația, clasificată în 6 grupuri: „Urșii de canapea” petrec 265 de minute pe zi la televizor.
Actual

Analiza consumului de media în scopul informării. Populația, clasificată în 6 grupuri: „Urșii de canapea” petrec 265 de minute pe zi la televizor.

Data: 21 martie 2025 - 10:32
Zaharia Stancu 372
Distribuie
analiza privind consumul de media in scopul informarii populatia clasificata in 6 grupuri ursii de canapea petrec 265 min zi la tv 67dd2183aba51

Sursa foto: Google Images

Analiza consumului de media în scopul informării

Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) a prezentat, pentru prima dată, o analiză a consumului de media în rândul populației, axată pe modul în care oamenii se informează. Studiul a clasificat populația în șase grupuri, în funcție de vârstă și educație, fiecare având caracteristici distincte de consum media.

Clasificarea grupurilor de consumatori de media

Printre cele șase grupuri identificate, „Urșii de canapea” se remarcă prin faptul că petrec 265 de minute pe zi vizionând televizorul. Acest grup este urmat de „Oi responsabile”, care sunt predominant femei cu statut mediu, și „Cămile minimaliste”, care manifestă cel mai scăzut interes pentru știri. De asemenea, există „Ciocănitorile neobosite”, cu cel mai înalt statut social, „Maimuțele sociale”, cel mai conectat segment la mediul digital, și „Peștișorii aurii”, care consumă 100% conținut online.

Sursele de informare și tipurile de conținut preferate

Analiza a explorat și sursele de informare utilizate de aceste grupuri, incluzând site-uri de știri, rețele sociale (YouTube, Facebook, TikTok), emisiuni TV, radio și presă tipărită. De asemenea, a fost investigată preferința pentru tipurile de știri accesate, cum ar fi cele locale, naționale, sportive, economice, sociale și culturale, precum și tipurile de conținut TV consumate, de la informații generale la divertisment.

Aceste date au fost colectate de la persoane cu vârste între 14 și 74 de ani, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2024. Conform analizei, 24% din populație are educație foarte scăzută și o vârstă înaintată, în timp ce 18% sunt tineri și destul de educați.

Concluzie

Analiza realizată de BRAT subliniază schimbările semnificative în modul în care oamenii consumă media în era digitală, evidențiind că alegerea surselor de informație este adesea influențată de accesibilitate și nu întotdeauna reflectă preferințele conștiente ale consumatorilor.

Analiza consumului de media în scopul informării

Un studiu recent a clasificat populația în șase grupuri, dintre care cel mai semnificativ este grupul denumit „Urșii de canapea”. Acest segment include 3,6 milioane de indivizi, fiind cel mai numeros și vârstnic grup, cu educație și venituri reduse. Aceștia petrec, în medie, 265 de minute pe zi în fața televizorului, care constituie principala lor sursă de divertisment și de informare.

„Urșii de canapea” nu acordă o mare importanță informării, utilizând, în medie, doar 1,35 surse de știri. Aproape 60% dintre ei se bazează exclusiv pe televizor pentru informații, iar 19% au declarat că nu se informează din media. Aceștia sunt caracterizați printr-un atașament puternic față de o singură sursă de informare, și anume televizorul.

Printre afirmațiile care îi definesc se numără: „Cumpăr doar lucrurile de care știu sigur că am nevoie”, „Uitatul la tv e principala mea distracție” și „Dezbaterile de la TV mă ajută să-mi formez propria opinie”. De asemenea, ei evită să acționeze singuri din cauza riscurilor percepute și preferă telefoanele mobile simple, fără butoane.

Concluzii

Analiza subliniază faptul că „Urșii de canapea” reprezintă un grup distinct, cu caracteristici și comportamente specifice în ceea ce privește consumul de media, având un impact semnificativ asupra modului în care se informează și interacționează cu sursele de divertisment.

Analiză privind consumul de media în scopul informării

Un recent studiu a clasificat populația în șase grupuri distincte, evidențiind obiceiurile de consum media ale acestora. Unul dintre grupuri, cunoscut sub numele de „Urșii de canapea”, petrec în medie 265 de minute pe zi la televizor. Aceștia utilizează televizorul în principal pentru divertisment și documentare.

Pe de altă parte, un alt grup, denumit „Peștișori aurii”, format din 1,5 milioane de persoane, se concentrează pe consumul exclusiv online. Acest grup, care include tineri cu vârste între 14 și 44 de ani, petrece în medie 443 de minute zilnic online, având o preferință puternică pentru platformele de socializare precum Facebook, TikTok și Instagram. Deși 22% dintre aceștia consideră că se informează de la televizor, majoritatea se bazează pe internet pentru a obține informații, utilizând în medie 2,4 surse diferite.

Segmentul „Maimuțe sociale”, care include 2,6 milioane de persoane, este cel mai tânăr și educat, cu 60% dintre membrii săi având sub 34 de ani. Aceștia sunt foarte activi pe rețelele de socializare, cu 88% interacționând frecvent pe aceste platforme. De asemenea, 54% consumă regulat conținut video la cerere (VOD), iar 48% ascultă podcasturi. Aproape o treime din acest grup nu se uită deloc la televizor, iar 31% o fac doar ocazional, în special pentru divertisment.

Aceste date subliniază tendințele și schimbările în consumul de media al populației, evidențiind o tranziție semnificativă către consumul online și preferința pentru sursele digitale de informație.

Etichete:analizaconsummediapiatatv
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent donald trump invoca puteri din timpul razboiului pentru a creste productia de minerale esentiale 67dd2142a92bd Donald Trump invocă puteri de război pentru a stimula producția de minerale esențiale
Articolul următor galerie foto cata durere aduce performanta starea gabrielei ruse inainte de meciul cu sabalenka de la miami 67dd24c2db537 Câtă durere aduce performanța? Starea Gabrielei Ruse înainte de meciul cu Sabalenka la Miami
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
spitalul din eforie sud vizat de un proiect de modernizare de peste 14 milioane de lei 693cb14c0f93b

Transformarea Spitalului din Eforie Sud: un proiect ambițios de modernizare de peste 14 milioane de lei

13 decembrie 2025 318
video delfinul ghidul sufletelor in antichitatea tomitana 693ca1bcc4735

Delfinul: însoțitorul sufletelor în vechea Tomis

13 decembrie 2025 220
poti sa cumperi droguri la pretul unei cafele seful anpcdda trage un semnal de alarma 693ca1ba4e142

Drogurile la preț de cafea: avertismentul șefului ANPCDA

13 decembrie 2025 162
noi detalii despre politistii care l au lasat pe vlad pascu sa plece chiar daca avea droguri asupra lui 693c950c360ac

Informații surprinzătoare despre agenții care l-au lăsat pe Vlad Pascu să plece, deși avea substanțe interzise asupra sa

13 decembrie 2025 155
top 3 cei mai beti soferi depistati pe strazile din constanta 693c917ce2b53

Cele mai șocante trei cazuri de șoferi intoxicați surprinși pe străzile din Constanța

13 decembrie 2025 297
palazu mare ramane o problema urbanistica primarul chitac cere colaborare cu consiliul local 693c8e1aa9d2f

Palazu Mare, o provocare urbanistică. Primarul Chițac solicită sprijin din partea Consiliului Local

12 decembrie 2025 286

Te-ar putea interesa și...

guvernul atrage atentia asupra unei stiri false care circula online cartele pentru consum rationalizat si intrarea romaniei in razboi 67d32cc9aa25c
Actual

Guvernul avertizează despre o informație falsă care circulă online: Cartele pentru consum raționalizat și implicarea României în război

13 martie 2025 327
basescu despre comunicatul svr legat de georgescu nu mai au rusine au iesit si au spus asta i omul il sustinem 67c89269a5b7d
Actual

Băsescu comentează comunicatul SVR referitor la Georgescu: „Nu mai au ruşine. Au ieşit şi au spus: Ăsta-i omul, îl susţinem”

5 martie 2025 269
putin l a felicitat pe trump cu ocazia investirii in functie ce i a transmis liderul de la kremlin 678e666c63d79
Actual

Putin l-a felicitat pe Trump cu ocazia învestirii în funcție. Mesajul liderului de la Kremlin

20 ianuarie 2025 380
exclusiv mesajul lui traian basescu pentru ilie bolojan ce spune fostul presedinte despre o posibila candidatura a acestuia la alegeri 67acd56c91cfb
Actual

Mesajul lui Traian Băsescu pentru Ilie Bolojan. Ce spune fostul președinte despre o posibilă candidatură a acestuia la alegeri

12 februarie 2025 239
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?