Accidentul de avion din Coreea de Sud: Detalii despre anchetă
Ancheta privind prăbușirea avionului Jeju Air, care a avut loc pe 29 decembrie și s-a soldat cu 179 de morți, a adus la lumină informații esențiale. Investigatorii au identificat pene în unul dintre motoarele aeronavei Boeing 737, care a aterizat pe burtă, fără a deschide trenul de aterizare, și s-a izbit de o structură de beton de la capătul pistei aeroportului din Muan.
Ipoteza ciocnirii cu un stol de păsări a fost considerată de la început, pilotul anunțând înainte de aterizare că a lovit o pasăre. Confirmarea acestei ipoteze a venit din partea investigatorului principal, Lee Seung-yeol, care a declarat că imaginile video au demonstrat impactul cu o pasăre la nivelul unui motor.
Doi anchetatori coreeni au plecat în Statele Unite pentru a analiza datele recuperate de la una dintre cutiile negre, care a fost afectată în timpul accidentului. Aceste cutii negre conțin informații critice despre incident, inclusiv înregistratorul de date de zbor și înregistratorul de voce din cabina piloților.
Lee Seung-yeol a menționat că extragerea fișierelor din înregistratorul de date va dura aproximativ trei zile, urmate de o analiză preliminară de alte două zile. Întrebările rămân legate de motivele pentru care avionul nu a reușit să-și deschidă trenul de aterizare și de decizia pilotului de a încerca o a doua aterizare după anunțul despre lovitura cu pasărea.
Experții subliniază că, de obicei, loviturile de păsări nu cauzează defectarea trenului de aterizare. Ancheta continuă, iar investigatorii au compilat deja transcrierea completă a înregistrărilor vocilor din cabina de pilotaj recuperată din epavă.
Accidentul de avion din Coreea de Sud: Detalii din anchetă
În urma accidentului de avion al companiei Jeju Air, anchetatorii au descoperit pene în unul dintre motoarele aeronavei. Această descoperire a generat întrebări cu privire la măsurile de siguranță implementate în timpul construcției terasamentului de la capătul pistei, care a fost considerat prea rigid și prea aproape de marginea acesteia.
Joo Jong-wan, ministrul adjunct al transporturilor pentru aviație civilă, a recunoscut că normele de siguranță aplicate în construcția terasamentului nu au fost suficiente, deși acestea au fost respectate conform reglementărilor din Coreea și din alte țări. Poliția continuă investigațiile pentru a determina modul în care a fost construit digul, având în vedere că săptămâna trecută au avut loc percheziții la sediul Jeju Air și la operatorul Aeroportului Internațional Muan.