Alibaba introduce subvenții de 7 miliarde de dolari pentru stimularea consumului
Gigantul chinez Alibaba a anunțat lansarea unor subvenții în valoare de 7 miliarde de dolari pentru anumite achiziții, în încercarea de a impulsiona consumul în scădere. Aceste subvenții vor fi implementate prin platforma Taobao, lider în comerțul electronic, care va oferi stimulente pentru cheltuieli pe o perioadă de 12 luni.
Conform unui comunicat pe WeChat, suma de 50 de miliarde de yuani (aproximativ 6,9 miliarde de dolari) va fi utilizată pentru a sprijini atât consumatorii, cât și comercianții. Stimulentele vor include „plicuri roșii”, o versiune digitală a cadourilor tradiționale în bani, precum și reduceri la produse, livrări și comisioane.
Taobao a subliniat că aceste granturi sunt menite să ofere consumatorilor „servicii și experiențe avantajoase și practice”, având scopul de a revitaliza consumul în contextul unei economii chineze afectate de presiunea deflaționistă și un consum intern fragil.
Autoritățile chineze au intensificat măsurile de stimulare a consumului, inclusiv reduceri ale ratelor dobânzilor și sprijin pentru sectorul imobiliar, în încercarea de a contracara provocările economice curente. Această inițiativă a Alibaba este parte dintr-un efort mai amplu de a impulsiona economia în fața dificultăților recente.