Alternativa Techirghiol, prioritate pe agenda noului guvern
Proiectul „Alternativa Techirghiol” este inclus pe lista investițiilor prioritare în sectorul de transport rutier, conform programului de guvernare al noului cabinet. Această autostradă de 31 de kilometri are ca scop fluidizarea traficului pe litoralul românesc, prin eliminarea traficului greu din localitățile aglomerate de-a lungul traseului Constanța – Mangalia.
Programul de guvernare propus de guvernul Bolojan subliniază importanța investițiilor în infrastructura de transport ca motor al creșterii economice. „Investițiile în infrastructura de transport sunt esențiale pentru dezvoltarea României pe termen mediu și lung”, se menționează în documentul agreat de coaliție. Guvernul se angajează să prioritizeze și să accelereze aceste investiții, în contextul unei economii fragilă.
Până în 2028, se preconizează finalizarea unor variante ocolitoare, care vor contribui la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor și la descentralizarea traficului greu. Printre proiectele de transport rutier prioritare se numără și deschiderea de noi șantiere pentru Alternativa Techirghiol, care va conecta Centura Constanței (A4) cu sudul litoralului românesc.
CNAIR a inițiat, în vara anului trecut, licitația pentru construirea acestei autostrăzi, având în vedere că au fost depuse unsprezece oferte din diverse asocieri internaționale, inclusiv din România, Ucraina, Turcia și Italia. Proiectul va începe din nodul Cumpăna și va continua până în zona localității 23 August, facilitând astfel evitarea traversării localităților aglomerate.
Alternativa Techirghiol, prioritate pe agenda noului guvern
Proiectul Alternativa Techirghiol se află în stadiul de evaluare a ofertelor depuse pentru contractul de execuție a lucrărilor. Acest proiect vizează construirea unei infrastructuri rutiere care va conecta localitățile Agigea, Techirghiol, Eforie, Tuzla și 23 August.
Printre elementele cheie ale acestui proiect se numără: un pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră cu o lungime de 330 metri, un pod pe DJ 391 și Valea Cârlighioi de 253,20 metri, precum și un pod pe DN38 cu o lungime de 253,90 metri. De asemenea, vor fi realizate mai multe noduri rutiere care vor facilita accesul la drumurile naționale și locale.
Finanțarea acestui proiect este asigurată prin Programul Operațional Transport 2021-2027, iar evaluarea ofertelor va continua până pe 16 iulie 2025.