Podul de la Brăila a fost deschis complet după doi ani de așteptare
După o așteptare de doi ani, cinci reasfaltări și o decizie finală în instanță, circulația este acum permisă pe drumurile de legătură ale podului suspendat de la Brăila. Constructorul, care a întâmpinat întârzieri semnificative, este obligat prin instanță să plătească peste 80 de milioane de lei.
Localnicii din zonă, care anterior erau nevoiți să ocolească 30 de kilometri, se declară mulțumiți de deschiderea drumului. Turiștii care se îndreaptă spre Deltă sau la mare economisesc acum timp prețios, evitând traversarea orașului Brăila.
Un șofer a declarat: „Am așteptat doi ani ca să trecem. Am scăpat de Măcin, de Smârdan, acum o să mergem direct.” Acest nou drum de legătură între podul suspendat și localitatea Jijila scurtează distanța pentru cei care doresc să ajungă la Tulcea cu 30 de kilometri.
Aglomerarea pe drumul de la Jijila indică nerăbdarea șoferilor de a circula pe această șosea. Dana Costache, jurnalist Digi24, a menționat că drumul ar fi trebuit să fie dat în folosință la câteva luni după deschiderea podului, dar a necesitat multiple lucrări de reparație în ultimii doi ani.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a confirmat că întregul proiect al podului suspendat de la Brăila, inclusiv cei 19 kilometri ai drumului de legătură și pasajul CF de pe malul Brăilei, a fost recepționat. Acest proiect a fost realizat cu un buget de jumătate de miliard de euro, fonduri europene, și reprezintă cel mai mare pod suspendat din România, fiind totodată al treilea ca dimensiune din Europa.
Odată cu deschiderea podului, a fost inaugurat și pasajul peste calea ferată Galați-Brăila, care facilitează legătura între șoseaua de centură a Brăilei și podul suspendat.