Trump a folosit o filmare din Congo pentru a susține afirmații false despre Africa de Sud
Președintele SUA, Donald Trump, a prezentat o captură dintr-o filmare a Reuters realizată în Republica Democrată Congo, pe care a folosit-o în mod eronat ca dovadă a unei presupuse ucideri în masă a sud-africanilor albi. Aceasta s-a întâmplat în timpul unei întâlniri cu președintele sud-african Cyril Ramaphosa, când Trump a afirmat că „aceștia sunt toți fermieri albi care sunt îngropați”.
Filmul, publicat de Reuters, arată de fapt voluntari care ridică saci cu cadavre în orașul Goma, în urma luptelor cu rebelii M23. Captura prezentată de Trump a fost difuzată anterior de American Thinker, o publicație conservatoare, fără a menționa sursa corectă a imaginii.
Andrea Widburg, editor la American Thinker, a recunoscut că Trump a „identificat greșit imaginea”, dar a susținut că postarea reflectă „presiunea crescândă care este pusă pe sud-africanii albi”. Filmarea originală a fost realizată de jurnalistul Djaffar Al Katanty, care a declarat că a fost șocat să vadă cum imaginea sa a fost utilizată pentru a susține o narațiune falsă. „Președintele Trump a folosit imaginea mea pentru a încerca să-l convingă pe președintele Ramaphosa că în țara sa oamenii albi sunt uciși de cei de culoare”, a afirmat Al Katanty.
Ambuscada lui Trump în întâlnirea cu președintele Africii de Sud
Recent, președintele Africii de Sud, Cyril Ramaphosa, a efectuat o vizită la Washington pentru a discuta despre relațiile dintre țara sa și Statele Unite, în contextul criticilor aduse de Donald Trump. Trump a întrerupt întâlnirea televizată cu Ramaphosa pentru a prezenta un videoclip, pe care l-a descris ca fiind o dovadă a genocidului împotriva fermierilor albi din Africa de Sud. Această afirmație, parte a unei teorii a conspirației, este bazată pe informații false care au circulat în cercurile extremei drepte.
În timpul întâlnirii, Trump a folosit imagini tipărite din articole care discutau despre presupusa violență împotriva sud-africanilor albi, afirmând: „moarte, moarte, moarte, moarte oribilă”. Această abordare a stârnit controverse și a amplificat tensiunile deja existente între cele două națiuni.