Amendă pentru Shein din cauza practicilor comerciale înșelătoare
Autoritatea pentru Concurență din Franța a impus retailerului chinez Shein o amendă de 40 milioane de euro pentru practici comerciale înșelătoare, conform Reuters. Autoritatea a constatat că Infinite Style E-Commerce Co Ltd, care se ocupă de vânzările pentru marca Shein, a indus în eroare clienții în legătură cu reducerile oferite.
Conform reglementărilor franceze, prețul de referință pentru orice reducere trebuie să fie cel mai mic preț oferit de retailer în ultimele 30 de zile anterioare ofertei. Shein a încălcat această regulă prin faptul că nu a luat în considerare ofertele anterioare și, în unele cazuri, a majorat prețul înainte de a aplica o reducere. Autoritățile au afirmat că ancheta a arătat că compania „a înșelat consumatorii cu privire la autenticitatea reducerilor”.
Între 1 octombrie 2022 și 31 august 2023, ancheta a verificat mii de produse de pe site-ul francez al Shein și a constatat că 57% dintre ofertele promovate nu ofereau un preț mai mic, 19% aveau o reducere mai mică decât cea anunțată, iar 11% reprezentau, de fapt, creșteri de preț.
Într-o declarație, Shein a afirmat că a fost informată de agenția antitrust cu privire la încălcările legate de prețul de referință și că a luat măsuri corective în termen de două luni. Compania a subliniat că toate problemele identificate au fost soluționate cu mai mult de un an în urmă și s-a angajat să respecte reglementările franceze.