Autoritatea italiană de supraveghere a concurenței (AGCM) a impus o amendă de un milion de euro companiei Infinite Styles Services Co. Ltd, responsabilă de site-urile Shein din Europa. Această sancțiune a fost aplicată pentru afirmații false și înșelătoare legate de politicile de mediu ale gigantului din domeniul comerțului electronic, conform agenției AFP.
AGCM acuză Shein de „adoptarea unei strategii de comunicare înșelătoare” referitoare la caracteristicile și impactul de mediu al produselor sale de îmbrăcăminte. Autoritatea a subliniat că mesajele promovate de Shein sunt, în unele cazuri, vagi și exagerate, iar în altele, înșelătoare sau omisive.
Printre afirmațiile contestate se numără cele legate de reciclabilitatea produselor, care s-au dovedit a fi fie false, fie confuze. AGCM a avertizat că aceste declarații pot induce în eroare consumatorii, făcându-i să creadă că produsele Shein sunt fabricate exclusiv din materiale sustenabile și complet reciclabile. Această afirmație nu reflectă realitatea, în special având în vedere fibrele utilizate și sistemele actuale de reciclare.
De asemenea, AGCM a pus sub semnul întrebării promisiunile retailerului de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 25% până în 2030 și de a ajunge la emisii zero până în 2050.