Hot News
Atenție! Ovine abandonate pe autostrada A2: scene șocante între Cernavodă și Medgidia
Transnistria: Poarta strategică a Rusiei către Gura Dunării. Generalul subliniază: „O regiune de maxim interes pentru Putin”
29 decembrie: O posibilă zi de aducere aminte pentru victimele Mișcării Legionare. Care sunt motivele acestei alegeri?
Vârstnici descoperiți în condiții inadecvate într-o locuință din Timiș, după închiderea căminului din cauza neregulilor
Constanța își deschide porțile pentru cruiseri, noul club de baschet, duminică, la Sala Sporturilor
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: ANALIZĂ Companiile aeriene low-cost: sfârșitul unui model de succes?
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > ANALIZĂ Companiile aeriene low-cost: sfârșitul unui model de succes?
Economic

ANALIZĂ Companiile aeriene low-cost: sfârșitul unui model de succes?

Data: 26 august 2025 - 17:51
Zaharia Stancu 192
Distribuie
analiza companiile aeriene low cost sfarsitul modelului castigator 68add7e0496bc

Sursa foto: Google Images

Companiile aeriene low-cost: sfârșitul modelului câștigător?

În ultima perioadă, modelul companiilor aeriene low-cost pare să fie sub o presiune crescândă. Wizz Air s-a retras recent de pe piața din Golful Persic, iar Play Airlines din Islanda a abandonat planurile de extindere pe piața transatlantică, concentrându-se în schimb pe destinații europene. De asemenea, Norse Atlantic Airways din Norvegia împrumută aeronave altor companii, ceea ce sugerează o instabilitate în sector.

Un an de cotitură se preconizează pentru 2025, iar marile companii aeriene, precum Ryanair și easyJet, își confirmă soliditatea, în timp ce altele se confruntă cu dificultăți. Scott Kirby, CEO al United Airlines, a declarat recent că „modelul low-cost este mort” și a criticat practicile prin care companiile low-cost își atrag clienții, subliniind că aceste abordări nu mai sunt viabile pe termen lung.

Ed Bastian, CEO al Delta Air Lines, a afirmat că nu se poate continua cu pierderi și că „companiile aeriene care nu pot atinge pragul de rentabilitate nu vor putea continua cu modelele actuale de afaceri.” Aceasta reflectă o tendință generală în industria aviatică, în care companiile trebuie să se adapteze la noile realități ale pieței pentru a supraviețui.

În concluzie, provocările actuale cu care se confruntă companiile aeriene low-cost sugerează că acest model de afaceri ar putea fi în declin, fiind necesare schimbări semnificative pentru a răspunde cerințelor clienților și a asigura sustenabilitatea pe termen lung.

Companiile aeriene low-cost: presiuni și provocări

Potrivit experților, companiile aeriene low-cost se confruntă cu o presiune crescândă din partea transportatorilor tradiționali, care au egalat tarifele pe rutele unde concurează direct. Această situație a dus la o reducere a facilităților incluse în prețurile biletelor, ceea ce afectează sensibilitatea clienților la prețuri. Dacă tarifele transportatorilor low-cost se apropie prea mult de cele ale companiilor mari, cum ar fi Delta sau United, avantajul lor competitiv se diminuează.

Cresterea și tranziția modelului low-cost

După o perioadă de creștere constantă, modelul companiilor aeriene low-cost intră într-o fază de tranziție. În 2024, se estimează că un sfert din locurile de pe zborurile globale vor fi oferite de aceste companii. Dintre cele 741 de companii aeriene chestionate, 114 sunt clasificate ca „fără pretenții”, iar patru dintre primele zece companii aeriene din lume sunt low-cost.

Provocările financiare ale companiilor low-cost

Din punct de vedere financiar, companiile aeriene low-cost se confruntă cu dificultăți. De exemplu, Southwest Airlines a fost nevoită să își revizuiască modelul de afaceri sub presiunea investitorilor, introducând taxe pentru servicii care erau anterior gratuite. De asemenea, compania Play a suspendat zborurile pentru a se restructura, înregistrând pierderi semnificative în prima jumătate a anului.

Schimbările recente ale Wizz Air

Wizz Air a închis recent filiala din Abu Dhabi, care nu a reușit să genereze profituri, și și-a redus comenzile pentru aeronave noi, concentrându-se pe piețele din Europa de Est. Aceste schimbări reflectă o adaptare la noile condiții de piață și o încercare de a-și întări poziția competitivă.

Pe scurt, companiile aeriene low-cost se află într-un moment crucial, confruntându-se cu provocări financiare și cu o competiție acerbă din partea transportatorilor tradiționali, ceea ce ridică întrebarea dacă modelul lor de afaceri va continua să fie viabil în viitor.

Companiile aeriene low-cost: provocări pentru modelul de afaceri

Compania aeriană ultra-low-cost Spirit Airlines, cunoscută pentru serviciile sale controversate, a tras un semnal de alarmă cu privire la viitorul său financiar. Într-un comunicat, aceasta a anunțat că nu reușește să îmbunătățească suficient rezultatele financiare pentru a satisface cerințele de lichiditate ale creditorilor, ceea ce a dus la un „risc de lichiditate”.

Ca răspuns la această situație, Spirit ia în considerare vânzarea de aeronave și alte active pentru a strânge numerar, în timp ce negociază cu unii creditori. Compania, care are sediul în Florida și operează o flotă de 45 de aeronave Airbus, va concedia 270 de piloți și va retrograda alți 140 de la gradul de căpitan la cel de primi ofițeri.

În cazul în care măsurile de reducere a costurilor nu vor avea succes, Spirit a avertizat că există „îndoieli serioase” cu privire la capacitatea sa de a continua operațiunile în următoarele 12 luni.

Încercări de diversificare a veniturilor

Pentru a-și îmbunătăți situația financiară, Spirit a introdus servicii mai tradiționale, inclusiv locuri premium și pachete tarifare similare cu cele ale companiilor aeriene majore. Totuși, aceste măsuri nu au fost suficiente, compania raportând o pierdere de 184 de milioane de euro în ultimele trei luni.

Impactul asupra pieței și consumatorilor

Analistul Fitzgerald a avertizat că falimentul Spirit Airlines ar putea conduce la creșterea tarifelor medii pentru bilete. Studiile recente arată că, după ce Spirit a abandonat anumite rute, tarifele medii de bază au crescut cu 5,7% față de anul anterior, ceea ce sugerează că consumatorii ar putea plăti mai mult pentru zboruri în viitor.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent o noua tara ia masuri dure contra trotinetelor electrice 68add45368355 O nouă țară impune restricții severe asupra trotinetelor electrice
Articolul următor comandorul mihai danila fost comandant al garnizoanei mangalia a trecut in rezerva marina militara nu este doar o institutie ci o scoala de viata 68addb7fd193a Comandorul Mihai Dănilă, fost comandant al Garnizoanei Mangalia, a ieșit la pensie: Marina Militară reprezintă o instituție și o școală de viață.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
socant lesuri de ovine imprastiate pe autostrada a2 intre cernavoda si medgidia 6939e0ad04af2

Atenție! Ovine abandonate pe autostrada A2: scene șocante între Cernavodă și Medgidia

10 decembrie 2025 236
exclusiv transnistria cap de pod pentru un asalt rusesc la gurile dunarii general o zona de interes a lui putin 6939df4c3482c

Transnistria: Poarta strategică a Rusiei către Gura Dunării. Generalul subliniază: „O regiune de maxim interes pentru Putin”

10 decembrie 2025 133
29 decembrie ar putea fi declarata ziua nationala de comemorare a victimelor miscarii legionare de ce a fost aleasa aceasta data 6939db927f5da

29 decembrie: O posibilă zi de aducere aminte pentru victimele Mișcării Legionare. Care sunt motivele acestei alegeri?

10 decembrie 2025 244
batrani gasiti in conditii improprii intr o casa din timis dupa ce caminul in care erau internati a fost inchis pentru nereguli 6939d815554cf

Vârstnici descoperiți în condiții inadecvate într-o locuință din Timiș, după închiderea căminului din cauza neregulilor

10 decembrie 2025 266
noul club de baschet al constantei cruisers se lanseaza duminica la sala sporturilor 6939d309bc8d4

Constanța își deschide porțile pentru cruiseri, noul club de baschet, duminică, la Sala Sporturilor

10 decembrie 2025 303
de la 1 ianuarie 2026 intra in vigoare taxa pentru coletele sub 150 de euro de la temu shein sau trendyol 6939cf193b43c

Începând cu 1 ianuarie 2026, se va aplica impozitul pentru livrările sub 150 de euro de la Temu, Shein și Trendyol

10 decembrie 2025 320

Te-ar putea interesa și...

datoria publica a depasit 53 din pib in septembrie 67600b1419f99
Economic

Datoria publică a depășit 53% din PIB în luna septembrie.

16 decembrie 2024 372
foto elfi anunta investitii de 10 milioane euro 6823160f71a1c
Economic

Elfi anunță investiții de 10 milioane de euro

13 mai 2025 270
lege pe ultima suta de metri in energie pretul reglementat angro al gazelor pentru populatie prelungit pana la primavara obligatia de stocare eliminata pentru toti prosumatorii 67659abd08406
Economic

LEGE pe ultima sută de metri în energie: Prețul reglementat angro al gazelor pentru populație, prelungit până la primăvară. Obligația de stocare eliminată pentru toți prosumatorii.

20 decembrie 2024 259
parlamentul european interzice vanzarea pisicilor si cainilor in pet shop uri 6855440c6bf35
Economic

Parlamentul European interzice comercializarea pisicilor și câinilor în magazinele de animale de companie

20 iunie 2025 187
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?