Hot News
Victorie în sezonul actual pentru voleibalistele de la CSM Constanța în Divizia A1
Constanța. Accidentarea unei fete de 12 ani pe trecerea de pietoni
Poliția britanică a reușit să aresteze un deținut pe care l-au eliberat din greșeală. Durata căutărilor
Victor Ponta, alături de Makaveli și foști parlamentari ai POT, SOS sau AUR. Planurile fostului lider PSD
Mangalia: nou termen în cazul femeii mușcate de un Rottweiler într-o scară de bloc! Ce declară procurorii
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: ANALIZĂ Companiile aeriene low-cost: sfârșitul unui model de succes?
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > ANALIZĂ Companiile aeriene low-cost: sfârșitul unui model de succes?
Economic

ANALIZĂ Companiile aeriene low-cost: sfârșitul unui model de succes?

Data: 26 august 2025 - 17:51
Zaharia Stancu 175
Distribuie
analiza companiile aeriene low cost sfarsitul modelului castigator 68add7e0496bc

Sursa foto: Google Images

Companiile aeriene low-cost: sfârșitul modelului câștigător?

În ultima perioadă, modelul companiilor aeriene low-cost pare să fie sub o presiune crescândă. Wizz Air s-a retras recent de pe piața din Golful Persic, iar Play Airlines din Islanda a abandonat planurile de extindere pe piața transatlantică, concentrându-se în schimb pe destinații europene. De asemenea, Norse Atlantic Airways din Norvegia împrumută aeronave altor companii, ceea ce sugerează o instabilitate în sector.

Un an de cotitură se preconizează pentru 2025, iar marile companii aeriene, precum Ryanair și easyJet, își confirmă soliditatea, în timp ce altele se confruntă cu dificultăți. Scott Kirby, CEO al United Airlines, a declarat recent că „modelul low-cost este mort” și a criticat practicile prin care companiile low-cost își atrag clienții, subliniind că aceste abordări nu mai sunt viabile pe termen lung.

Ed Bastian, CEO al Delta Air Lines, a afirmat că nu se poate continua cu pierderi și că „companiile aeriene care nu pot atinge pragul de rentabilitate nu vor putea continua cu modelele actuale de afaceri.” Aceasta reflectă o tendință generală în industria aviatică, în care companiile trebuie să se adapteze la noile realități ale pieței pentru a supraviețui.

În concluzie, provocările actuale cu care se confruntă companiile aeriene low-cost sugerează că acest model de afaceri ar putea fi în declin, fiind necesare schimbări semnificative pentru a răspunde cerințelor clienților și a asigura sustenabilitatea pe termen lung.

Companiile aeriene low-cost: presiuni și provocări

Potrivit experților, companiile aeriene low-cost se confruntă cu o presiune crescândă din partea transportatorilor tradiționali, care au egalat tarifele pe rutele unde concurează direct. Această situație a dus la o reducere a facilităților incluse în prețurile biletelor, ceea ce afectează sensibilitatea clienților la prețuri. Dacă tarifele transportatorilor low-cost se apropie prea mult de cele ale companiilor mari, cum ar fi Delta sau United, avantajul lor competitiv se diminuează.

Cresterea și tranziția modelului low-cost

După o perioadă de creștere constantă, modelul companiilor aeriene low-cost intră într-o fază de tranziție. În 2024, se estimează că un sfert din locurile de pe zborurile globale vor fi oferite de aceste companii. Dintre cele 741 de companii aeriene chestionate, 114 sunt clasificate ca „fără pretenții”, iar patru dintre primele zece companii aeriene din lume sunt low-cost.

Provocările financiare ale companiilor low-cost

Din punct de vedere financiar, companiile aeriene low-cost se confruntă cu dificultăți. De exemplu, Southwest Airlines a fost nevoită să își revizuiască modelul de afaceri sub presiunea investitorilor, introducând taxe pentru servicii care erau anterior gratuite. De asemenea, compania Play a suspendat zborurile pentru a se restructura, înregistrând pierderi semnificative în prima jumătate a anului.

Schimbările recente ale Wizz Air

Wizz Air a închis recent filiala din Abu Dhabi, care nu a reușit să genereze profituri, și și-a redus comenzile pentru aeronave noi, concentrându-se pe piețele din Europa de Est. Aceste schimbări reflectă o adaptare la noile condiții de piață și o încercare de a-și întări poziția competitivă.

Pe scurt, companiile aeriene low-cost se află într-un moment crucial, confruntându-se cu provocări financiare și cu o competiție acerbă din partea transportatorilor tradiționali, ceea ce ridică întrebarea dacă modelul lor de afaceri va continua să fie viabil în viitor.

Companiile aeriene low-cost: provocări pentru modelul de afaceri

Compania aeriană ultra-low-cost Spirit Airlines, cunoscută pentru serviciile sale controversate, a tras un semnal de alarmă cu privire la viitorul său financiar. Într-un comunicat, aceasta a anunțat că nu reușește să îmbunătățească suficient rezultatele financiare pentru a satisface cerințele de lichiditate ale creditorilor, ceea ce a dus la un „risc de lichiditate”.

Ca răspuns la această situație, Spirit ia în considerare vânzarea de aeronave și alte active pentru a strânge numerar, în timp ce negociază cu unii creditori. Compania, care are sediul în Florida și operează o flotă de 45 de aeronave Airbus, va concedia 270 de piloți și va retrograda alți 140 de la gradul de căpitan la cel de primi ofițeri.

În cazul în care măsurile de reducere a costurilor nu vor avea succes, Spirit a avertizat că există „îndoieli serioase” cu privire la capacitatea sa de a continua operațiunile în următoarele 12 luni.

Încercări de diversificare a veniturilor

Pentru a-și îmbunătăți situația financiară, Spirit a introdus servicii mai tradiționale, inclusiv locuri premium și pachete tarifare similare cu cele ale companiilor aeriene majore. Totuși, aceste măsuri nu au fost suficiente, compania raportând o pierdere de 184 de milioane de euro în ultimele trei luni.

Impactul asupra pieței și consumatorilor

Analistul Fitzgerald a avertizat că falimentul Spirit Airlines ar putea conduce la creșterea tarifelor medii pentru bilete. Studiile recente arată că, după ce Spirit a abandonat anumite rute, tarifele medii de bază au crescut cu 5,7% față de anul anterior, ceea ce sugerează că consumatorii ar putea plăti mai mult pentru zboruri în viitor.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent o noua tara ia masuri dure contra trotinetelor electrice 68add45368355 O nouă țară impune restricții severe asupra trotinetelor electrice
Articolul următor comandorul mihai danila fost comandant al garnizoanei mangalia a trecut in rezerva marina militara nu este doar o institutie ci o scoala de viata 68addb7fd193a Comandorul Mihai Dănilă, fost comandant al Garnizoanei Mangalia, a ieșit la pensie: Marina Militară reprezintă o instituție și o școală de viață.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
prima victorie a sezonului pentru voleibalistele de la csm constanta in divizia a1 68fe0f774e39c

Victorie în sezonul actual pentru voleibalistele de la CSM Constanța în Divizia A1

26 octombrie 2025 265
constanta copila de 12 ani accidentata pe trecerea de pietoni 68fe0e86505ca

Constanța. Accidentarea unei fete de 12 ani pe trecerea de pietoni

26 octombrie 2025 208
politia britanica a reusit sa aresteze un detinut pe care l au eliberat din greseala cat au durat cautarile 68fe0d056afec

Poliția britanică a reușit să aresteze un deținut pe care l-au eliberat din greșeală. Durata căutărilor

26 octombrie 2025 194
foto victor ponta alaturi de makaveli si fosti parlamentari ai pot sos sau aur planurile fostului lider psd 68fe09819181b

Victor Ponta, alături de Makaveli și foști parlamentari ai POT, SOS sau AUR. Planurile fostului lider PSD

26 octombrie 2025 178
mangalia termen nou in dosarul femeii muscate de un rottweiller intr o scara de bloc ce spun procurorii 68fe0794c0d6a

Mangalia: nou termen în cazul femeii mușcate de un Rottweiler într-o scară de bloc! Ce declară procurorii

26 octombrie 2025 257
sondaj daniel baluta si ciprian ciucu in topul bucurestenilor pentru functia de primar general 68fe027e882c0

SONDAJ. Daniel Băluță și Ciprian Ciucu, în fruntea preferințelor bucureștenilor pentru funcția de primar general

26 octombrie 2025 332

Te-ar putea interesa și...

magazinele din bulgaria afiseaza deja preturile atat in leva cat si in euro 6895be171f670
Economic

Magazinele din Bulgaria afișează prețurile în leva și euro

8 august 2025 158
productia mondiala de vin cade la cel mai scazut nivel din 1961 674a190352174
Economic

Producția mondială de vin atinge cel mai scăzut nivel din 1961.

29 noiembrie 2024 361
fotovideo un fost fotbalist al lui manchester city a fost ales presedinte al georgiei e antioccidental si prorus 675dcde8474a7
Economic

Un fost fotbalist al lui Manchester City a fost ales președinte al Georgiei. Este antioccidental și prorus.

14 decembrie 2024 266
soferii nu vor mai fi amendati daca platesc rovinieta in cel mult 24 de ore de cand este valabila legea a fost promulgata 672b1b4c18854
Economic

Șoferii nu vor fi sancționați dacă achită rovinieta în termen de 24 de ore de la momentul în care devine valabilă. Legea a fost promulgată.

6 noiembrie 2024 237
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?