Hot News
Ilie Bolojan: „TVA nu crește și nici alte taxe în 2026. Eu sunt om corect față de români”
Bolojan: Miza mea nu e să fiu premier în orice condiţii, ci să fac ceea ce trebuie. Dacă oameni politici au soluţii mai bune, să spună.
Ciprian Ciucu a fost ales candidatul PNL pentru Primăria Capitalei (surse)
De la trosnitul degetelor la guma de mestecat care rămâne în stomac: experții demontează cele mai comune mituri despre sănătate
OFICIAL Gelu Dănuț Dincă a obținut funcția de director al Complexului Muzeal pentru Științe ale Naturii
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: Antonio Nițu, CEO Grupul Aerotravel: În lipsa încrederii în economie, românii aleg produse de valoare mică. Probleme cu cererea la croaziere, ani de zile pe val. Avem pregătit un plan de rezervă.
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > Antonio Nițu, CEO Grupul Aerotravel: În lipsa încrederii în economie, românii aleg produse de valoare mică. Probleme cu cererea la croaziere, ani de zile pe val. Avem pregătit un plan de rezervă.
Economic

Antonio Nițu, CEO Grupul Aerotravel: În lipsa încrederii în economie, românii aleg produse de valoare mică. Probleme cu cererea la croaziere, ani de zile pe val. Avem pregătit un plan de rezervă.

Data: 24 iulie 2025 - 00:09
Zaharia Stancu 282
Distribuie
exclusiv foto antonio nitu ceo grupul aerotravel in lipsa increderii in economie romanii aleg produse de valoare mica probleme cu cererea la croaziere ani de zile pe val avem pregatit un plan de 68815cde6bf54

Sursa foto: Google Images

Antonio Nițu, CEO Grupul Aerotravel: Provocările cererii în turismul românesc

Antonio Nițu, CEO al Grupului Aerotravel, a subliniat recent impactul lipsei de încredere în economie asupra alegerilor consumatorilor români, care optează pentru produse de valoare mică, sub 500 de euro. Această tendință complică dezvoltarea unui business sustenabil în domeniul turismului.

Grupul Aerotravel, care include companiile Aerotravel, AeroVacanțe și CruiseHub, a încheiat anul 2024 cu vânzări de aproximativ 236 milioane de lei și un profit net de aproape 2 milioane de lei. Cu toate acestea, Antonio Nițu a menționat că valoarea vânzărilor a stagnat, crescând cu doar 0,5% față de anul anterior, în parte datorită pierderii unor contracte importante.

„Riscul este direct legat de bunul mers al economiei. O vacanță nu este o necesitate de bază. Dacă economia din România se află într-o situație precară, consumul de servicii turistice va scădea”, a declarat Nițu. El a remarcat că cererea a fost timidă în primele luni ale anului 2025, iar incertitudinile politice afectează și mai mult încrederea consumatorilor.

În plus, Nițu a observat că zborurile charter anunțate în mai multe orașe au fost anulate, iar agențiile partenere nu manifestă entuziasm în privința cererii. „Nu văd niciun fel de entuziasm, ceea ce nu ne face încrezători în cererea din România”, a adăugat el.

În contextul acestor provocări, Grupul Aerotravel își propune pentru 2025 să depășească pragul de 50 milioane de euro în cifra de afaceri, deși există rezerve cu privire la realizarea acestui obiectiv din cauza situației economice actuale.

Probleme cu cererea pe piața croazierelor

Antonio Nițu, CEO al Grupului Aerotravel, a semnalat o scădere a cererii pe segmentul croazierelor, afirmând că, în acest an, compania se confruntă cu o ofertă abundentă de promoții, ceea ce denotă o problemă în acest sector care a fost înfloritor în anii anteriori. „Dacă anul trecut am înregistrat o creștere îngrijorătoare a tarifelor pe unele croaziere, anul ăsta vedem oferte speciale peste oferte speciale,” a explicat Nițu. Această situație este asociată cu starea economiei europene, subliniind că bunul mers al economiei influențează direct cererea pentru produsele de turism.

Impactul economic asupra turismului corporate

În zona turismului corporate, lucrurile rămân stabile, dar riscurile sunt evidente. Nițu a menționat că clienții importanți nu generează volume mai mari și că tendința generală este de a reduce cheltuielile, inclusiv cele legate de călătorii. „Dacă economia nu merge bine, asta înseamnă că trebuie să tăiem niște cheltuieli,” a afirmat el.

Plan de rezervă pentru Aerotravel

În acest context, Aerotravel a pregătit un plan de rezervă. În cazul deteriorării condițiilor economice, compania va reduce costurile și va renunța la obiectivele de profit stabilite la începutul anului. Nițu a subliniat importanța conservării capitalurilor proprii, afirmând că, în cel mai pesimist scenariu, miza devine menținerea unui profit minim. „Vreau să fac un euro profit în cel mai rău caz,” a declarat el.

Preferințele turiștilor și prețurile

Referitor la prețuri, CEO-ul Aerotravel nu se așteaptă la scăderi semnificative, în special în cazul biletelor de avion, unde presiunile rămân ridicate. Totuși, se observă o tendință a turiștilor de a opta pentru vacanțe mai ieftine sau destinații mai apropiate de România. „Există marea masă care se uită la a avea o vacanță,” a conchis Nițu, subliniind dorința clienților de a călători, chiar și în condiții economice dificile.

Antonio Nițu, CEO Grupul Aerotravel: Provocările pieței turistice românești

Antonio Nițu, CEO al Grupului Aerotravel, a subliniat recent impactul lipsei încrederii în economie asupra preferințelor românilor în materie de turism. Într-un context economic incert, consumatorii optează din ce în ce mai mult pentru produse de valoare mică, ceea ce a dus la probleme cu cererea pentru croaziere, un segment care a fost popular pentru o perioadă îndelungată.

Conform lui Nițu, grupul Aerotravel se adaptează acestei tendințe prin lansarea unei noi linii de produse turistice de tip circuit, care include destinații variate precum Cuba, Maroc, Algeria, Chile, Argentina, Patagonia și Insula Paștelui. De asemenea, croazierele rămân parte integrantă a ofertei, fiind văzute ca o combinație atractivă între sejur și circuit.

Pe lângă aceste schimbări, Nițu a menționat că, în ciuda provocărilor, Aerotravel a înregistrat o creștere ușoară a numărului de pachete vândute în 2024. Grecia continuă să fie destinația preferată a românilor, datorită ofertei sale versatile, care se distinge față de alte locații, cum ar fi Turcia.

„Pentru noi, Grecia a mers foarte bine. Este în continuare în preferințele românilor, datorită diversității ofertei”, a afirmat Nițu, subliniind că agențiile de turism au evoluat în contextul tendinței „do-it-yourself”, devenind mai profesioniste în serviciile oferite. Aceasta profesionalizare este esențială, având în vedere că consultanța în turism devine din ce în ce mai importantă pentru clienți.

În prezent, rețeaua Grupului Aerotravel include 9 agenții în orașe precum București, Cluj, Timișoara, Brașov, Oradea și Sibiu. Extinderea rețelei depinde în mare măsură de găsirea persoanelor potrivite pentru a susține această dezvoltare. Nițu a menționat că deschiderea unei agenții în orașe precum Iași ar necesita parteneri de încredere și de calitate.

Antonio Nițu, CEO Aerotravel: Românii optează pentru produse de valoare mică din cauza lipsei încrederii în economie

Antonio Nițu, CEO al Grupului Aerotravel, a subliniat că, în contextul actual economic, românii se orientează spre produse cu valoare mai mică din cauza incertitudinilor financiare. Aceasta tendință a afectat cererea în domeniul croazierelor, care a fluctuat semnificativ în ultimii ani.

„În lipsa încrederii în economie, consumatorii devin mai precauți și aleg opțiuni mai accesibile”, a declarat Nițu. De asemenea, el a menționat existența unui plan de rezervă pregătit de companie pentru a răspunde provocărilor actuale din piață.

Grupul Aerotravel își concentrează eforturile pe dezvoltarea prezenței online și pe întărirea relației directe cu consumatorii. În ceea ce privește oportunitățile de achiziții și fuziuni, Nițu a afirmat că grupul este deschis la discuții, dar nu are în prezent negocieri avansate.

„M&A este întotdeauna un subiect la care suntem dispuși să ne uităm. Dacă există potențialul pentru dezvoltare printr-o achiziție, este esențial să rămânem deschiși”, a concluzionat Antonio Nițu.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent administratia judeteana din tulcea lanseaza o licitatie pentru servicii de deszapezire in valoare de pana la 12 milioane de lei 68815cd5e0a8e Administrația județeană din Tulcea organizează o licitație pentru servicii de deszăpezire, cu o valoare de până la 12 milioane de lei.
Articolul următor exclusiv ovidiu andries unul dintre actionarii dinamo devine partener al syndifi in dezvoltarea unui parc de retail din oradea 68815ced5c6a0 Ovidiu Andrieș, unul dintre acționarii Dinamo, devine partener al SyndiFi în dezvoltarea unui parc de retail din Oradea
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
exclusiv ilie bolojan tva nu creste si nici alte taxe in 2026 eu sunt om corect fata de romani 68fe8810ebf1e

Ilie Bolojan: „TVA nu crește și nici alte taxe în 2026. Eu sunt om corect față de români”

26 octombrie 2025 299
exclusiv bolojan miza mea nu e sa fiu premier in orice conditii ci sa fac ceea ce trebuie daca oameni politici au solutii mai bune sa spuna 68fe848e23f1a

Bolojan: Miza mea nu e să fiu premier în orice condiţii, ci să fac ceea ce trebuie. Dacă oameni politici au soluţii mai bune, să spună.

26 octombrie 2025 282
ciprian ciucu a fost desemnat candidatul pnl la primaria capitalei surse 68fe7d8723f8b

Ciprian Ciucu a fost ales candidatul PNL pentru Primăria Capitalei (surse)

26 octombrie 2025 321
de la trosnitul degetelor la guma de mestecat care ramane in stomac expertii demonteaza cele mai intalnite mituri despre sanatate 68fe72f94a6f1

De la trosnitul degetelor la guma de mestecat care rămâne în stomac: experții demontează cele mai comune mituri despre sănătate

26 octombrie 2025 261
oficial gelu danut dinca a castigat concursul pentru postul de director al complexului muzeal pentru stiinte ale naturii 68fe6d890eb82

OFICIAL Gelu Dănuț Dincă a obținut funcția de director al Complexului Muzeal pentru Științe ale Naturii

26 octombrie 2025 175
foto dosarul pentru plaja de 8 milioane de euro din constanta care ar urma sa si schimbe proprietarul ajunge la instanta suprema din dobrogea 68fe5878503c1

Dosarul pentru plaja de 8 milioane de euro din Constanța, care ar urma să-și schimbe proprietarul, ajunge la instanța supremă din Dobrogea

26 octombrie 2025 158

Te-ar putea interesa și...

reges online si raportarea incadrarilor in grad de handicap conformitate administrativa cu impact asupra monitorizarii cotei de 4 689d98fea0945
Economic

REGES-ONLINE și raportarea încadrărilor în grad de handicap – conformitate administrativă cu influență asupra monitorizării cotei de 4%

14 august 2025 243
ziua z ampla operatiune a politiei si diicot 6839c25cb1565
EconomicPolitică

Ziua Z – amplă acțiune a Poliției și DIICOT

30 mai 2025 251
vinul zilei un cupaj rosu din merlot cabernet sauvignon si burgund mare din banat silagiu cu arome savuroase de fructe de padure visine ciocolata neagra si condimente 675bdf2507816
Economic

Vinul zilei: cupaj roșu din Merlot, Cabernet Sauvignon și Burgund Mare, din Banat-Silagiu, cu arome savuroase de fructe de pădure, vișine, ciocolată neagră și condimente.

13 decembrie 2024 430
bulgarii se confrunta cu scumpiri ale produselor de baza inainte de intrarea in zona euro autoritatile spun ca este vorba doar de specula 6855441975563
Economic

Bulgarii se confruntă cu scumpiri ale produselor de bază înainte de adoptarea monedei euro, autoritățile afirmând că este vorba doar de speculă.

20 iunie 2025 340
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?