„`html
Anul 2025: Provocări pentru Producătorii Auto în Europa
Anul 2025 se preconizează a fi o perioadă dificilă pentru majoritatea producătorilor auto care activează pe piața europeană, din cauza noilor reglementări stricte privind emisiile de CO2. Acestea vor impune ținte mult mai exigente, iar companii precum VW și Ford își exprimă îngrijorarea cu privire la capacitatea lor de a controla emisiile prin vânzările de automobile electrice.
Stellantis: Încredere în Modelele Electrice
În contrast, Stellantis se arată optimistă, având deja o flotă considerabilă de vehicule electrice. Compania a beneficiat până acum de o legislație favorabilă, care a permis calcularea mașinilor electrice și PHEV cu coeficienți mai mari în flotele vândute. Însă, începând cu 1 ianuarie, aceste reglementări se vor schimba, punând presiune pe producători.
Strategii pentru Creșterea Vânzărilor de Vehicule Electrice
Majoritatea constructorilor auto trebuie să accelereze vânzările de automobile electrice pentru a depăși 20% din totalul vânzărilor, astfel încât media emisiilor să scadă la 93,6 grame pe kilometru. În caz contrar, aceștia vor fi nevoiți să oprească producția și vânzările de mașini cu combustie internă. Stellantis, având una dintre cele mai extinse oferte de vehicule electrice, nu împărtășește aceste temeri.
Lansări de Modele Electrice Accesibile
Fostul CEO Carlos Tavares și actualii lideri ai companiei afirmă că au suficiente comenzi pentru a susține vânzări solide. Stellantis a început să lanseze modele electrice mai accesibile, precum Citroen C3 și Fiat Panda, dezvoltate pe platforma Smart Car, pentru a atrage un segment mai larg de clienți.
Obiective Ambițioase pentru 2025
Începând cu anul 2025, compania plănuiește să introducă versiuni mai ieftine ale vehiculelor electrice, cu baterii mai mici și dotări reduse, având ca scop scăderea prețului sub 20.000 de euro. Directorul financiar, Doug Osterman, a declarat că este foarte probabil ca Stellantis să atingă obiectivul de 24% pondere a vehiculelor electrice, însă provocările rămân, având în vedere că în prezent compania a depășit cu greu 10% la vânzările de vehicule electrice.
Unul dintre avantajele competitive ale Stellantis în fața rivalilor europeni este strategia sa multi-energie, care îi oferă flexibilitate pe piața dinamică a automobilelor electrice.
„`
Provocările anului 2025 pentru producătorii auto din Europa
Anul 2025 se preconizează a fi un an dificil pentru majoritatea producătorilor auto care activează în Europa, din cauza reglementărilor stricte privind emisiile de CO2. Cu toate acestea, Stellantis este optimist și consideră că va reuși să își atingă țintele de emisii, datorită noului său portofoliu de modele electrice.
Strategii inovatoare pentru atingerea obiectivelor de emisii
Stellantis a adoptat o abordare inovatoare, utilizând platforme flexibile care permit producția atât de versiuni cu combustie, cât și de versiuni electrice. Această strategie le va permite mărcilor să livreze motorizările necesare pentru a se conforma normelor de emisii, în timp ce alți constructori care au separat platformele electrice de cele non-electrice vor fi nevoiți să oprească uzine sau linii de producție, afectându-le astfel vânzările de mașini cu combustie.
Declarațiile fostului CEO al Stellantis
Înainte de demisia sa, Carlos Tavares, fostul CEO al Stellantis, a criticat industria auto pentru presiunea exercitată asupra Uniunii Europene de a modifica legislația privind emisiile. Tavares a subliniat importanța stabilității reglementărilor și a execuției planurilor de afaceri, afirmând că indecizia ar putea pune în pericol atât clima, cât și viabilitatea companiilor din sector.
Portofoliul de modele electrice al Stellantis
Stellantis deține în prezent 40 de modele complet electrice, incluzând autoturisme și vehicule comerciale ușoare (LCV-uri), fiind lider în industria auto în ceea ce privește numărul de automobile cu zero emisii disponibile pe piață.