Avans în lucrările la Lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului Nord
Autoritățile anunță progrese semnificative la Lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului Nord, care reprezintă ultimul segment pe care nu erau începute lucrările. Se estimează că primul tronson, situat între DN 1 și DN 1A, va fi finalizat înainte de termenul contractat, posibil chiar până în luna mai a anului viitor. Restul lotului, care se întinde până la A1, ar urma să fie gata în toamna anului viitor, respectând termenul stabilit.
Detalii despre lucrările autorizate
În toamna anului trecut, a fost emisă Autorizația de Construire pentru Lotul 1, care are o lungime de 17,5 km și se află între Autostrada București – Pitești (A1) și DN1. Lucrările autorizate includ:
- pod pe autostradă peste râul Dâmbovița (km 2+999)
- pod pe autostradă peste râul Bâldana (km 4+024)
- pasaj pe autostradă peste CF101 București – Pitești și DN7 (km 8+724)
- pod/pasaj pe autostradă peste râul Colentina (lungime de 650 metri)
De asemenea, sunt prevăzute lucrări de siguranță a circulației, consolidări, noduri rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A, precum și alte lucrări de utilități și protecția mediului. Durata totală a execuției lucrărilor este estimată la 22 de luni, începând de la data ordinului de începere a acestora.
Amplasamentul lucrărilor
Lucrările se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov, acoperind localitățile Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca, și pe teritoriul județului Giurgiu, în localitățile Joița și Săbăreni.
Avans în construcția Autostrăzii Bucureștiului
Recent, au fost anunțate progrese semnificative la ultimul lot pe care nu se lucra anterior la Autostrada Bucureștiului. Segmentul Nord al autostrăzii A0 este împărțit în patru loturi, fiecare cu detalii specifice de execuție și contractare.
Detalii despre loturi
Lotul 1, care se întinde de la DJ601 la DN1 (Corbeanca), are o lungime de 17,5 km și este în execuție. Câștigătorul contractului este asocierea Impresa – Pizzarotti – Retter Project Management, cu un preț de 815,08 milioane lei fără TVA. Contractul a fost semnat în septembrie 2023, având o durată de 12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru construcție.
Lotul 2, între DN1 (Corbeanca) și DN2 (Afumați), se întinde pe 19,0 km și este, de asemenea, în execuție. Câștigătoare este asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, cu un preț de 831.920.653,34 lei fără TVA. Contractul a fost semnat în mai 2021, iar 9,5 km din acest lot au fost deschiși circulației în noiembrie 2023.
Lotul 3, între DN2 (Afumați) și DN3 (Cernica), are o lungime de 8,6 km și este în execuție. Constructorul selectat este China Civil Engineering Construction Corporation, cu un preț de 397.996.117,63 lei fără TVA. Contractul a fost semnat în martie 2023, având o durată de 12 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.
Lotul 4, care se întinde de la DN3 (Cernica) la A2, are o lungime de 4,47 km. Câștigătoare este asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, cu un preț de 312,6 milioane lei fără TVA. Contractul a fost semnat în august 2020, având o durată de 12 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.
Concluzie
Lucrările la Autostrada Bucureștiului progresează, iar finalizarea mai multor loturi este așteptată în perioada următoare, contribuind astfel la îmbunătățirea infrastructurii rutiere din regiune.