Atenționare privind apelurile telefonice false în numele CEC Bank
Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unei serii de apeluri telefonice frauduloase, în care indivizi pretind că sunt reprezentanți ai CEC Bank. Aceștia contactează diverse persoane, susținând că s-ar fi depus o cerere de credit în numele lor, având ca scop obținerea de informații sensibile și compromiterea conturilor bancare.
CEC Bank subliniază că nu solicită niciodată PIN-uri, parole sau date de card prin telefon, SMS sau e-mail.
Recomandări pentru evitarea fraudelor
În acest context, DNSC oferă câteva recomandări pentru a evita capcanele de acest tip:
- Nu furnizați niciodată informații personale prin telefon, mai ales dacă nu ați inițiat apelul.
- Verificați autenticitatea apelurilor doar prin canale oficiale (site, call-center, rețele sociale verificate).
- Dacă simțiți presiune sau aveți suspiciuni, scuzați-vă politicos și spuneți că reveniți telefonic.
- Închideți apelul și apelați înapoi numărul; dacă apelul a fost efectuat prin spoofing, veți fi redirecționat către adevăratul titular al acelui număr.
- Nu accesați linkuri primite prin SMS sau e-mailuri suspecte, înainte de a le testa cu o soluție de securitate.
- Activați alertele de tranzacții și autentificarea în doi pași pentru conturile bancare.