Atentat la siguranța alimentară la un magazin Profi din Constanța
O situație alarmantă a fost semnalată la un magazin Profi din Constanța, unde clienții acuză un „atentat la siguranța alimentară“. Incidentul a fost adus la cunoștința reporterilor de către cititori, care au observat că preluarea dozelor și PET-urilor reciclabile se face direct la casa de marcat, de către același angajat care manipulează ulterior produsele alimentare.
Conform mărturiilor cititorilor, la magazinul situat pe strada Corbului, nr. 3, angajații care gestionează reciclarea acestor deșeuri sunt tot ei care prepară și vând produse alimentare, precum burgeri, sandvișuri și prăjituri. Această practică ridică serioase semne de întrebare cu privire la igiena și siguranța alimentară a clienților.
„Atentat la siguranța alimentară a clienților! Și bătaie de joc la adresa clienților care cumpără“, au declarat clienții indignați de situația întâlnită.
Reacția autorităților
Contactată pentru a oferi clarificări, Cristina Schipor, directorul Direcției de Sănătate Publică din Constanța, a afirmat că nu au fost semnalate probleme legate de acest magazin. Totuși, a subliniat că este recomandat ca persoana care preia deșeurile să nu fie aceeași care servește produsele alimentare, sau, în lipsa acestei distincții, să se asigure o igienizare corespunzătoare.
„Îndemnăm toți cetățenii care observă situații ce ar putea reprezenta un eventual pericol din punct de vedere al igienei să ne semnaleze aceste aspecte, pentru a putea lua măsurile legale necesare“, a adăugat directorul DSP.
De asemenea, Cătălina Oprea, comisarul șef împuternicit al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, a transmis un mesaj similar, îndemnând cetățenii să raporteze eventualele nereguli observate.
Îngrijorări privind siguranța alimentară la magazinul Profi din Constanța
Recent, clienții unui magazin Profi din Constanța au exprimat îngrijorări cu privire la siguranța alimentară, acuzând nereguli care ar putea afecta sănătatea consumatorilor. Autoritățile au fost sesizate, iar Cătălina Oprea a declarat: „Cetățenii sunt rugați să ne semnaleze situațiile pe care le întâlnesc și care țin de Protecția Consumatorilor, pentru ca noi să putem interveni punctual acolo unde sunt probleme.”
Oprea a subliniat importanța păstrării bonului fiscal, acesta fiind dovada necesară pentru transmiterea petițiilor. De asemenea, s-a menționat că, la data de 8 iulie 2025, a fost solicitat un punct de vedere din partea companiei Profi România în legătură cu aspectele sesizate, însă până la momentul publicării acestui articol, răspunsul nu a fost primit.
În cazul în care Profi România va oferi un punct de vedere, acesta va fi publicat ulterior, iar autoritățile continuă să monitorizeze situația, fiind în alertă asupra respectării normelor de siguranță alimentară.