Antreprenorii români sunt țintiți de o nouă fraudă telefonică, în care atacatorii cibernetici se prezintă drept angajați ai Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC). Specialiștii instituției au publicat un avertisment pe pagina oficială de Facebook, subliniind natura alarmantă a acestei tentative de fraudă.
Frauda funcționează astfel: victima primește un apel de la un număr care pare a fi de la DNSC, dar care este falsificat prin tehnici de spoofing. Apelantul susține că victima este implicată într-un caz de spălare de bani, legat de o plată către o firmă fictivă. În plus, se amenință cu poprirea conturilor bancare ale victimei, informație complet falsă.
Dacă victima menționează un nume de bancă, este contactată din nou de o persoană care pretinde a fi reprezentant al băncii respective, cu scopul de a colecta date bancare și personale sensibile.
Experții DNSC explică faptul că atacatorii își aleg victimele din baze de date publice, folosind metode automatizate de colectare a datelor, cunoscute sub numele de „scraping”. De asemenea, instituția reiterează că DNSC nu investighează infracțiuni financiare și nu impune popriri pe conturi bancare. Nicio autoritate oficială nu solicită informații bancare prin telefon.
Recomandarea pentru cetățeni este clară: nu oferiți date personale sau bancare în timpul unui apel suspect și verificați autenticitatea acestuia contactând direct instituția prin datele oficiale disponibile. Dacă ați primit un astfel de apel, nu continuați conversația, nu oferiți informații personale și raportați imediat incidentul la DNSC, accesând acest link.