Numărul tentativelor de fraudă online a crescut semnificativ în ultima perioadă, iar clienții Băncii Transilvania sunt vizați de mesaje și e-mailuri înșelătoare. Hackerii îi îndrumă pe clienți să confirme numărul de telefon prin intermediul unor link-uri suspecte, care nu trebuie accesate.
Banca Transilvania a emis recent un avertisment important, subliniind că nu va solicita niciodată descărcarea unei aplicații pentru controlul de la distanță, inițierea transferurilor către conturi specifice, completarea de date personale sau bancare prin link-uri primite, oferirea detaliilor cardului sau instalarea de fișiere la cererea unor presupusi reprezentanți ai băncii.
De asemenea, banca a precizat că nu trimite notificări prin care solicită clienților să rezolve urgent probleme financiare, metode frecvent utilizate de infractorii cibernetici pentru a induce panică.
În scopul prevenirii fraudelor, Banca Transilvania recomandă:
- Verificarea atentă a sursei mesajelor primite și evitarea accesării link-urilor suspecte.
- Contactarea directă a băncii în cazul suspiciunilor legate de o comunicare primită.
- Actualizarea regulată a parolelor și activarea autentificării în doi pași pentru conturile bancare.
- Utilizarea exclusivă a aplicațiilor oficiale BT: BT Pay și BT Go.