Mobilizarea austriacă pe șantierul A1
Constructorul austriac PORR este bine mobilizat pe șantierul secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești (A1), având la dispoziție 500 de muncitori și 194 de utilaje. Stadiul fizic al lucrărilor pe cei aproximativ 10 km dintre Tigveni și Curtea de Argeș a ajuns la 73,75%, iar cea mai complexă structură din acest proiect este tunelul Momâia, primul tunel forat construit pe o autostradă din România.
Progrese în construcția tunelului Momâia
Recent, PORR a deschis o nouă „luminiță” de la capătul tunelului, prin străpungerea celui de-al doilea fir al tunelului rutier de autostradă montană, Tunelul Alina, parte din același șantier. Aceasta marchează un progres semnificativ, având în vedere că luna trecută a avut loc străpungerea primului tunel rutier de autostradă montană, Tunelul Daniela.
Estimări de finalizare
Dacă se va menține mobilizarea și ritmul actual de lucru, circulația pe această secțiune a A1 ar putea fi deschisă mai devreme decât termenul contractual stabilit pentru 2027.
Austriecii de la PORR mobilizează 500 de muncitori pentru tunelul autostrăzii
Austriacii de la PORR au adus 500 de muncitori la construcția primului tunel forat pe o autostradă din România, parte a proiectului Sibiu-Pitești (A1). Recent, compania a anunțat că a rămas cu sub 100 de metri pentru a străpunge complet deslul Momâia, în cadrul lucrărilor la tunelul Daniela.
Antreprenorul lucrează intens pe acest șantier, având la dispoziție 550 de persoane și 190 de utilaje. Termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor este fixat pentru luna februarie 2027, însă, având în vedere ritmul actual, circulația pe secțiunea 4 (Curtea de Argeș – Tigveni) ar putea fi deschisă încă din anul 2026.
Progrese semnificative în construcția autostrăzii
În primele 18 luni din cele 44 prevăzute în contract, progresul general al lucrărilor a depășit 60%. Reprezentanții companiei PORR sunt optimiști și consideră că termenul de finalizare din februarie 2027 ar putea fi devansat.
Lucrările de relocare a utilităților au fost finalizate pe întreaga lungime a secțiunii de autostradă, care se întinde pe 9,86 km. În primăvara aceasta, va începe producția elementelor prefabricate necesare construcției tunelului, ceea ce va contribui la accelerarea proiectului.
Autoritățile române au anunțat un restart al construcției de autostrăzi în 2025, subliniind importanța Secțiunii 4 Tigveni-Curtea de Argeș, parte din tronsonul major al autostrăzii Sibiu-Pitești A1. După perioada sărbătorilor, lucrările au reluat ritmul intens, cu activitate 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână.
Austriecii de la PORR aduc 500 de muncitori pentru primul tunel forat pe o autostradă din România
Austro-ungurii de la PORR au mobilizat un număr impresionant de 500 de muncitori pentru construcția primului tunel forat de pe o autostradă din România, denumit oficial „Tunel Curtea de Argeș”. Această lucrare face parte dintr-un proiect complex, cu o lungime totală de 9,86 km, care vizează îmbunătățirea infrastructurii rutiere din țară.
Contractul pentru acest proiect, în valoare de 1,67 miliarde de lei (fără TVA), a fost semnat în noiembrie 2021 și prevede o durată de execuție de 60 de luni, din care 16 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 44 luni pentru execuție. Proiectul este finanțat prin Programul Transport (PT) și are un stadiu actual de realizare de 30%.
În prezent, lucrările la tunel sunt în plină desfășurare, cu utilizarea unor echipamente specializate, inclusiv o macara șenilată grea pentru montarea grinzilor de 70 de tone. Se estimează că circulația pe acest tronson va fi deschisă în decembrie 2026, cu câteva luni înainte de termenul contractual stabilit pentru martie 2027.
Directorul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM), Cosmin Roșu, a anunțat recent că există o cerere mare de forță de muncă pentru acest proiect, iar constructorul întâmpină dificultăți în a găsi personal calificat, în special șoferi și mecanici pentru întreținere.
Aducerea de muncitori pentru construcția tunelului pe autostrada Sibiu-Pitești
Austriecii de la PORR au mobilizat 500 de muncitori pentru a lucra la primul tunel forat construit pe o autostradă din România. Această inițiativă marchează un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din țară.
Conform declarațiilor lui Cosmin Roșu, reprezentant al AJOFM Sibiu, compania PORR caută în mod activ personal calificat, inclusiv șoferi și mecanici pentru utilaje. Acesta a menționat că, în ciuda eforturilor de a direcționa muncitori către șantier, întâmpină dificultăți în găsirea forței de muncă necesare.
„Piața muncii este limitată, iar în comunitățile de pe traseul autostrăzii Sibiu-Pitești, nu reușim să găsim suficiente persoane apte de muncă pentru a susține proiectul,” a adăugat Roșu. Aceasta subliniază provocările cu care se confruntă angajatorii în atragerea muncitorilor necesari pentru finalizarea lucrărilor.”