„`html
Reînceperea lucrărilor la tunelurile Alina și Daniela
Austriecii de la PORR au reluat lucrările la tunelurile Alina și Daniela, desfășurând activitate 24 de ore pe zi, 7 zile din 7. Această reluare a muncii vine după o perioadă de stagnare, iar autoritățile anunță progrese semnificative în construcția acestor structuri.
Stadiul lucrărilor la Tunelul Daniela
La Tunelul Daniela, continuă turnarea betonului final al structurii de rezistență, utilizând un sistem hidraulic special-cofraj. Până în prezent, a fost realizată structura de rezistență pe primii 200 de metri, inclusiv 15 tronsoane de 12,5 metri fiecare. De asemenea, au fost finalizate hidroizolația pe o lungime de 450 de metri și armarea structurii de rezistență pe 375 de metri.
Mai sunt de realizat 532 de metri de săpătură din totalul ambelor fire de tunel, care se ridică la 2692 de metri. Lucrările de armare, cofrare și turnare a banchetelor laterale aferente Tunelului Daniela au ajuns la 670 metri.
Estimări pentru finalizarea tunelurilor
Se estimează că în prima parte a lunii martie, Tunelul Daniela va fi străpuns spre Sibiu, iar tunelul Alina ar putea fi finalizat la sfârșitul lunii aprilie. Proiectul se desfășoară într-un ritm accelerat, avansând față de graficul stabilit, cu termenul de finalizare estimat pentru anul 2027.
„` „`html
Reînceperea lucrărilor la tunelurile Alina și Daniela
Austriecii de la PORR au reluat activitatea pe șantierul tunelurilor Alina și Daniela, lucrând șapte zile pe săptămână. Proiectul are o lungime totală de 9,86 km și se află în prezent în stadiul de 30% finalizare.
Contractul, în valoare de 1,67 miliarde de lei (fără TVA), este finanțat prin Programul Transport și prevede o durată de 60 de luni, incluzând 16 luni pentru proiectare și 44 de luni pentru execuție.
Conform termenului stabilit, lucrările trebuie finalizate cel târziu în anul 2027. După finalizare, tunelul rutier va purta denumirea oficială de „Tunel Curtea de Argeș”.
Pentru montarea grinzilor de 70 de tone, constructorul utilizează o macara șenilată grea, iar cea mai complexă lucrare din acest sector este tunelul Momaia, cu o lungime de 1,3 km, care include două galerii. Până în prezent, s-au forat 760,5 metri pe calea 1 și 651,2 metri pe calea 2.
Antreprenorul PORR Construct SRL a semnat contractul în noiembrie 2021, iar termenul estimat pentru deschiderea circulației este decembrie 2026, cu posibilitatea de a se deschide puțin înainte de termenul contractual din martie 2027.
„` „`html
Reînceperea lucrărilor la tunelurile Alina și Daniela
Austriacii de la PORR au reluat lucrările la tunelurile Alina și Daniela, desfășurând activitate intensivă 7 zile din 7. Aceasta este o veste îmbucurătoare pentru proiectul de infrastructură, care a generat așteptări mari din partea comunității locale.
Perspectiva finalizării lucrărilor
În contextul reluării muncii, autoritățile au anunțat că se așteaptă ca tunelurile să fie străpunse în curând, aducând astfel o etapă importantă în avansarea proiectului. Detalii suplimentare privind termenele exacte vor fi comunicate pe parcursul desfășurării lucrărilor.
Nevoia de forță de muncă
În paralel, directorul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM), Cosmin Roșu, a subliniat dificultățile întâmpinate în recrutarea personalului necesar pe șantier. Se caută cu precădere șoferi și mecanici întreținere, iar angajatorul a apelat la soluții externe pentru a suplini lipsa de forță de muncă locală.
„Există o cerere mare de personal pe șantierele de construcții, iar noi încercăm să direcționăm resursele acolo unde este nevoie. Totuși, piața este limitată și nu găsim suficiente persoane apte de muncă,” a declarat Roșu. Acesta a adăugat că, în ciuda eforturilor, angajatorii întâmpină dificultăți în a găsi candidați potriviți pentru aceste posturi.”
„`