„`html
Autoritatea de supraveghere a consumatorilor din SUA acuză bănci de fraudă pe Zelle
Biroul pentru Protecția Financiară a Consumatorilor din SUA (CFPB) a intentat un proces împotriva băncilor JPMorgan Chase, Bank of America și Wells Fargo, acuzându-le că nu au protejat consumatorii de o ”fraudă răspândită” pe platforma de plăți Zelle, conform Reuters.
Procesul are ca scop oprirea practicilor ilegale, compensarea prejudiciilor consumatorilor și impunerea de sancțiuni. Rohit Chopra, directorul CFPB, a declarat: ”Ceea ce au construit a devenit o adevărată mină de aur pentru infractori. Aceste bănci au încălcat legea gestionând un sistem de plăți care a facilitat frauda, refuzând în același timp să ajute victimele.”
CFPB susține că băncile au permis accesul infractorilor și au ignorat semnalele de alarmă care ar fi putut preveni frauda, abandonând consumatorii afectați. Potrivit CFPB, peste 870 de milioane de dolari au fost pierduți de clienții celor trei bănci în ultimii șapte ani. Deși regulile federale impun băncilor să ramburseze plățile neautorizate, acestea au refuzat, în anumite cazuri, să restituie banii clienților păcăliți.
CFPB a raportat că sute de mii de consumatori au depus plângeri de fraudă, dar majoritatea au fost respinse. Operatorul Zelle, Early Warning Services, a contestat acuzațiile, afirmând că atacurile CFPB sunt nefondate.
În ciuda creșterii cu 27% a volumului tranzacțiilor pe Zelle în 2023, raportările de fraudă au scăzut cu aproape 50%, conform datelor Early Warning. În noiembrie 2023, băncile au început să ramburseze banii victimelor escrocheriilor de tip ”impostor” în răspuns la preocupările legate de protecția consumatorilor.
Reprezentanții JPMorgan și Bank of America au criticat acțiunea CFPB, considerând că impunerea de noi costuri băncilor este o exagerare a autorității agenției. Wells Fargo a refuzat să comenteze. Directorul CFPB, Rohit Chopra, a afirmat că agenția va continua demersurile, indiferent de schimbările administrative viitoare.
„`