Avertisment Wizz Air privind taxarea bagajelor
Călătoria cu avionul va deveni mai costisitoare, avertizează compania aeriană low-cost Wizz Air, în cazul în care eurodeputații adoptă propunerea de a interzice companiilor aeriene să taxeze bagajele mici de mână. Această măsură ar afecta milioane de călători și ar putea distruge actuala libertate comercială.
Reprezentanții Wizz Air subliniază că, dacă propunerea este implementată, companiile aeriene vor fi obligate să includă prețul bagajului de mână în costul biletului, chiar dacă pasagerii nu au nevoie de acest serviciu. Aceasta ar reduce transparența prețurilor și ar limita opțiunile consumatorilor, obligându-i să plătească pentru servicii pe care s-ar putea să nu le utilizeze.
De asemenea, compania avertizează că această schimbare ar putea prelungi timpii de îmbarcare, afectând eficiența operațională a transportatorilor ultra low-cost, precum Wizz Air, care se bazează pe timpi de rotație scurți pentru aeronave.
Comisia pentru transport a Parlamentului European a avizat o propunere care permite călătorilor să aducă un bagaj de mână de până la șapte kilograme, fără taxe suplimentare, și este susținută de eurodeputați care doresc să scutească pasagerii de „costuri suplimentare nejustificate”. Însă, reprezentanții industriei, cum ar fi Asociația Airlines for Europe (A4E), contestă inițiativa, susținând că va conduce la creșterea prețurilor biletelor de avion.
În concluzie, Wizz Air își exprimă opoziția față de această propunere, subliniind riscurile potențiale pentru călători și pentru modelul de afaceri al companiilor low-cost.
Avertisment Wizz Air pentru taxarea bagajelor
Wizz Air a anunțat că, în urma unor modificări ale normelor privind drepturile pasagerilor, călătoria cu avionul va deveni mai costisitoare din cauza taxării bagajelor. Această măsură se va aplica tuturor zborurilor care pleacă din sau sosesc în Uniunea Europeană.
Modificările fac parte dintr-un pachet propus de Comisia Europeană, care include introducerea unui formular comun pentru cererile de compensare și rambursare. De asemenea, va fi definită o listă de circumstanțe extraordinare, cum ar fi dezastrele naturale sau conflictele armate, care pot justifica refuzul companiilor aeriene de a oferi compensații.
Propunerile urmează să fie discutate și votate în plenul Parlamentului European și pot suferi modificări înainte de a fi aprobate de statele membre ale Uniunii Europene.