Modificări în Avertizările Televizionale
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a anunțat modificări semnificative în ceea ce privește mesajele transmise în pauzele publicitare ale televiziunilor. Astfel, mesajele despre „sare și grăsimi” sau „minimum 2 litri de apă” vor fi eliminate.
Noile mesaje adoptate de CNA, care nu se vor mai numi „avertizări”, ci „mesaje de conștientizare”, vor avea un termen de valabilitate de un an de la intrarea în vigoare a Codului de Reglementare în Audiovizual. După această perioadă, CNA va putea reînnoi lista mesajelor.
Printre cele mai importante mesaje care vor fi difuzate se numără: „Vaccinarea previne apariția unor boli grave. Vaccinarea este esențială pentru sănătatea copilului tău” și „Suplimentele alimentare nu vindecă și nu pot înlocui tratamentele prescrise de medic”. De asemenea, vor fi incluse mesaje despre educația parentală și prevenirea dependenței de droguri.
Noul Cod Audiovizual va intra în vigoare la 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial. Această reformă face parte dintr-o serie de modificări menite să îmbunătățească informațiile transmise publicului prin intermediul televiziunii.
Avertismentele de la TV se modifică
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a decis modificarea Codului de Reglementare în Audiovizual, ceea ce duce la dispariția unor mesaje de avertizare, cum ar fi cele referitoare la „sare și grăsimi” sau „minimum 2 litri de apă”. Aceste schimbări fac parte dintr-o serie de noi reglementări menite să actualizeze legislația audiovizuală.
Noi decizii ale CNA
Printre noile reglementări, CNA a introdus un articol care prevede că serviciile media audiovizuale la cerere trebuie să respecte legislația privind protecția minorilor în campaniile pentru jocurile de noroc. Alineatul specifică faptul că programele care conțin jocuri de noroc trebuie să fie difuzate cu respectarea protecției minorilor.
De asemenea, CNA a adoptat o modificare referitoare la emisiunile care abordează subiecte precum horoscopul sau numerologia. Televiziunile și radiourile vor fi obligate să menționeze că informațiile prezentate în aceste programe „nu au bază științifică”. Această măsură a fost propusă de Ministerul Educației și a fost adoptată cu șapte voturi „pentru” și trei „împotrivă”.
În plus, CNA a efectuat modificări pentru a integra reglementările și în zona online, având în vedere promovarea jocurilor de noroc, reclamele la instituții financiare nebancare (IFN-uri) și suplimente alimentare, precum și influenceri.