Boicotul produselor americane în Suedia ca reacție la politica Washingtonului
Recent, Suedia a fost martora unei serii de mișcări de boicot împotriva produselor americane, ca răspuns la schimbările de politică în Statele Unite, inclusiv la decizia de a întrerupe sprijinul pentru Ucraina și la impunerea de tarife vamale pentru Europa. Această acțiune a fost observată în special pe platformele de socializare, unde grupuri dedicate boicotului au câștigat rapid popularitate.
Un exemplu notabil este grupul „Boykot varer fra USA,” care a adunat aproape 67.000 de membri, iar altul, „Bojkotta varor från USA,” are peste 70.000 de membri. Aceste grupuri încurajează participanții să nu mai cumpere produse americane cunoscute, precum Tesla, McDonald’s, Coca-Cola, Nike și Levi’s, și să evite servicii precum Netflix, Google și Airbnb.
Jannike Kohinoor, fondatoarea grupului „Bojkotta varor från USA,” a explicat că a simțit nevoia de a acționa, în ciuda faptului că este cetățean suedez. „Când nu pot vota la alegerile din SUA sau să demonstrez pe străzile din Statele Unite, simt că trebuie să fac ceva”, a declarat ea.
Pe pagina grupului, membrii își împărtășesc sugestii pentru alternative la produsele și serviciile americane, dar unii cumpărători au recunoscut că schimbarea nu este simplă. „Este dificil pentru că totul are o influență americană. Așa că este teribil de dificil. Atunci ar trebui să boicotezi aproape totul”, a comentat un cumpărător suedez.
În ciuda provocărilor, Kohinoor a declarat că, deși grupul său este găzduit pe Facebook, platformă deținută de un conglomerat american, scopul este de a reuni oamenii și de a crea o mișcare. „Nu avem o alternativă mai bună. Cred că trebuie să te schimbi treptat, pe măsură ce apar alternative”, a adăugat ea.
Aceste inițiative reflectă o reacție semnificativă din partea suedezilor față de politica americană și demonstrează puterea social media în mobilizarea opiniei publice.