Declarațiile lui Ilie Bolojan despre promovarea lui Călin Georgescu
Ilie Bolojan a declarat luni, pentru Digi24, că Partidul Național Liberal (PNL) nu a alocat fonduri pentru promovarea lui Călin Georgescu pe TikTok. El a subliniat că profilul candidatului la prezidențiale, care fusese pregătit pentru Nicolae Ciucă, a fost deturnat pentru a susține o altă campanie, în favoarea lui Georgescu, ca candidat independent la alegerile din noiembrie 2024.
Bolojan a menționat că PNL se simte afectat din punct de vedere moral și financiar. „Ceea ce ați spus nu este corect, în sensul în care banii PNL nu au fost folosiți ca să îl promoveze pe Călin Georgescu. PNL a încercat, în perioada de precampanie, să creeze așteptări pentru un candidat care să se suprapună profilului domnului Ciucă”, a afirmat el.
De asemenea, Bolojan a explicat că deturnarea campaniei nu a fost realizată de firma Kensington, care a fost implicată inițial. El a adăugat că PNL a făcut o plângere penală pentru această situație. „Deci PNL nu a plătit, ca să ne înțelegem foarte bine, ci a fost deturnată spre alt profil de candidat”, a subliniat acesta.
În plus, Bolojan a indicat că hashtag-ul utilizat de Kensington pentru candidatul PNL, „#echilibrusiseriozitate”, a fost înlocuit cu „#echilibrusiverticalitate” pentru a promova candidatura lui Georgescu. El a menționat că PNL se simte afectat moral și financiar, dar a afirmat că formațiunea este nevinovată în acest caz.
Un raport recent al ANAF a concluzionat că acțiunea de campanie „Echilibru și Verticalitate” de pe TikTok a fost plătită din fondurile PNL, folosind influenceri care au promovat sloganurile lui Călin Georgescu.
Bolojan afirmă că PNL nu a plătit pentru promovarea lui Călin Georgescu
Conform declarațiilor lui Bolojan, Partidul Național Liberal (PNL) nu a efectuat plăți pentru campania de promovare a lui Călin Georgescu. Aceasta vine în contextul unor acuzații referitoare la deturnarea profilului de candidat pregătit pentru Nicolae Ciucă.
În plus, se menționează că PNL ar fi angajat firma Kensington Communication pentru a realiza o campanie de promovare, care a implicat 130 de influenceri de pe platforma Fame Up. Această aplicație permite creatorilor de conținut de pe TikTok să fie plătiți pentru promovarea anumitor mesaje.
Kensington Communication a anunțat că va depune plângere penală pentru a solicita autorităților să investigheze posibilele nereguli, inclusiv deturnarea campaniei și utilizarea de boți sau conturi false în campania liberalilor.