Extinderea Burger King în România cu sprijinul BERD
Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) va investi 40 de milioane de euro în capitalul holdingului polonez Rex Concepts, având ca scop sprijinirea expansiunii acestuia prin deschiderea de noi restaurante în Polonia, România și Cehia. Această investiție va oferi BERD o participație de 16,7% în cadrul companiei.
Recent, lanțul de restaurante Burger King a continuat expansiunea pe piața din România, inaugurând un nou restaurant în incinta Mall Moldova. Acesta este al doilea restaurant Burger King din oraș, după deschiderea primului local în Militari Fashion House, București, care este, de asemenea, primul restaurant de tip Drive-Thru din capitală.
Compania poloneză de investiții McWin, noul francizat Burger King în Polonia, are planuri ambițioase pentru dezvoltarea brandurilor Burger King și Popeyes în Europa de Est, inclusiv în România. Se preconizează deschiderea a 600 de restaurante în următorii 10 ani, în cadrul unui parteneriat cu Restaurants Brands International (RBI), proprietarul lanțurilor de fast-food Burger King, Popeyes și Tim Hortons.
McWin, prin intermediul platformei sale Rex Concepts CEE, își propune să extindă brandul Burger King în România și să introducă brandul Popeyes în Cehia și Polonia, urmând să deschidă 600 de locații pe aceste piețe în anii următori. Aceste noi acorduri de franciză vin după ce McWin a obținut un contract de master franciză pentru Burger King în Polonia, angajându-se să deschidă peste 200 de restaurante în această țară.
Expansiunea Burger King în România
Burger King își continuă expansiunea pe piața din România, beneficiind de sprijin financiar din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Această extindere este parte a unei strategii mai ample, în care AmRest, cel mai mare operator de restaurante multi-brand din Europa, joacă un rol esențial.
AmRest, care a relansat brandul Burger King în România, este cunoscut și pentru operarea altor lanțuri de succes, cum ar fi KFC, Pizza Hut și Starbucks. Această mișcare subliniază angajamentul companiei de a dezvolta și diversifica oferta de restaurante pe piața românească.
Înființat în 1954, Burger King este al doilea cel mai mare lanț de restaurante cu servire rapidă din lume, iar această extindere în România reprezintă o oportunitate semnificativă de creștere pentru brand.