BYD începe producția în prima uzină din afara Chinei
BYD a demarat producția de automobile în prima sa uzină situată în afara Chinei, recent achiziționată de la Ford. Această uzină va asambla, inițial, trei modele: BYD Dolphin Surf, Song Pro și King. Capacitatea anuală de producție a fabricii din Camacari, Brazilia, este de 150.000 de unități.
Fabrica a fost cumpărată de la Ford în 2024 pentru suma de 55 de milioane de dolari. Timpul necesar pentru pregătirea și modernizarea liniilor de fabricație a fost considerabil mai scurt decât cel necesar pentru construirea unei fabrici de la zero. Uzina va utiliza seturi de componente SKD, prefabricate în China și exportate în Brazilia, având 26 de depozite logistice care vor facilita livrarea acestora.
Investiția totală planificată pentru această uzină se ridică la aproximativ un miliard de dolari, din care un sfert a fost deja alocat pentru modernizare. Se estimează că vor fi create 10.000 de locuri de muncă, dintre care 3.000 vor fi în uzina propriu-zisă, adăugându-se la cele 1.000 deja existente.
Deși Brazilia a majorat recent taxele vamale pentru vehicule electrice și PHEV, inaugurarea fabricii nu va elimina această problemă, deoarece taxele vor fi aplicate și vehiculelor fabricate din kituri SKD. Astfel, mașinile electrice vor fi supuse unor tarife vamale de 25%, iar cele PHEV de 28%.
BYD începe producția în prima uzină din afara Chinei
Compania chineză BYD a demarat producția în prima sa uzină situată în afara Chinei, achiziționată de la Ford. Această mișcare strategică are drept scop principal evitarea taxelor vamale, un factor esențial pentru optimizarea costurilor de producție și creșterea competitivității pe piața europeană.
Uzina, situată în Ungaria, va produce cel puțin unul dintre modelele destinate vânzării pe piața locală, și anume Atto 2, dar este posibil ca și alte modele să fie fabricate aici, având în vedere nevoia companiei de a reduce cheltuielile legate de taxe.
Prin această expansiune, BYD își propune să îmbunătățească imaginea brandului în Europa și să își consolideze poziția pe piață, având în vedere creșterea semnificativă a vânzărilor la nivel global.