Cazul liniei de tren București – Giurgiu, închisă după un an de la redeschidere
După doar un an de la redeschiderea liniei feroviare dintre București și Giurgiu, se preconizează că pasagerii ar putea rămâne din nou fără trenuri. Această linie a fost închisă timp de 19 ani din cauza prăbușirii podului de la Grădiștea.
În prezent, CFR anunță că, deși inițial au promis șapte trenuri pe zi între cele două destinații, acum circulă doar trei garnituri în fiecare direcție. Condițiile trenurilor sunt considerate acceptabile, dar acestea circulă cu viteze reduse, de 60-70 km/h, iar media este de doar 40 km/h.
Planurile de modernizare a căii ferate includ electrificarea întregului traseu și înlocuirea șinelor vechi de 150 de ani, lăsate neutilizate timp de aproape două decenii. Conform estimărilor, după finalizarea lucrărilor, trenurile vor putea circula cu viteze de peste 150 km/h.
Lucrările de modernizare vor fi realizate în două etape: șase luni pentru proiectare și doi ani și jumătate pentru execuția efectivă. Deși constructorii își propun să evite suspendarea pe termen lung a traficului, se estimează că, în cazul în care traseul va fi blocat, va mai exista un singur tren pe zi, care va ocoli prin Videle, adăugând aproximativ 20 km la distanță.
În ciuda faptului că timpul de călătorie va rămâne similar, prețul biletului va crește semnificativ, de la 20 de lei la 50 de lei.