Chery lansează SUV-urile Omoda și Jaecoo în România
Mărcile Omoda și Jaecoo, care aparțin companiei chineze Chery, vor intra pe piața din România în acest an, conform informațiilor transmise de reprezentanții companiei. Primele modele care vor fi lansate sunt două SUV-uri.
Chery va colabora cu Genius Automotive Europe kft, o companie din Ungaria, care va acționa ca distribuitor general pentru Omoda și Jaecoo în România. Mark Pu, Brand Manager pentru Ungaria și România, a confirmat semnarea unei scrisori de intenție cu Genius Automotive Europe, menționând că se negociază constituirea unei echipe dedicate pentru piața românească.
Genius Automotive Europe a preluat deja importurile de automobile Chery pe piața din Ungaria din 2022, iar acordul pentru România include și distribuția în Bulgaria. Omoda și Jaecoo au fost deja introduse pe piețele din vestul Europei, precum Spania și Italia, având vânzări semnificative în 2022.
Planul de lansare pe piața românească
Mark Pu a detaliat planul de lansare al mărcii Omoda și Jaecoo, care este structurat în trei etape. Prima etapă va începe în iunie, cu promovarea mărcilor. A doua etapă va include un eveniment de lansare a produselor, programat pentru al patrulea trimestru al acestui an, când vor fi prezentate modelele OMODA5 și JAECOO7, fiecare cu diferite sisteme de propulsie. În final, Chery își propune să îmbunătățească vânzările după această lansare.
Omoda 5 este un SUV de 4,40 metri lungime, disponibil cu motorizări electrice și cu combustie, având opțiuni de tracțiune față și 4×4. Jaecoo 7, pe de altă parte, are un design robust și este disponibil în Europa cu un motor PHEV, bazat pe un propulsor cu combustie de 1.5 litri.
Chery va lansa două SUV-uri în România
Chery, cel mai mare exportator de automobile din China, va introduce pe piața românească două modele noi de SUV-uri: Omoda și Jaecoo. Această expansiune se va realiza prin intermediul unei companii din Ungaria, AutoItalia, care se ocupă de importul și distribuția acestor vehicule.
Planul de lansare al Chery în România este structurat în trei etape, dar detalii suplimentare despre fiecare etapă nu au fost încă dezvăluite. Această mișcare este parte a strategiei Chery de a-și extinde prezența în Europa, având în vedere succesul său pe piețele internaționale, unde a înregistrat un volum de 1,14 milioane de vehicule exportate în 2024.
Compania a demonstrat un interes crescut pentru dezvoltarea infrastructurii sale în Europa, existând speculații despre o posibilă extindere cu o a doua fabrică, deși nu s-au oferit informații precise cu privire la amplasamentul acesteia.