Comportamentele inadecvate ale turiștilor, conform hotelierilor
Hotelurile doresc ca oaspeții să se simtă ca acasă, dar unele comportamente depășesc limitele acceptabile. Conform unui sondaj realizat de Hotels.com, cei mai enervanți turiști sunt cei care merg desculți în zonele publice, 94% dintre respondenți considerând acest comportament inacceptabil.
Pe locul al doilea se află turiștii care coboară în holul hotelului în halat de baie, 92% dintre respondenți descriind această atitudine ca fiind nepotrivită. Manifestările de afecțiune în piscină sunt, de asemenea, condamnate de 86% dintre participanți.
Hotelierii încearcă să gestioneze aceste comportamente într-un mod discret. Reem Arbid, cofondatoare a The Blue Door Kitchen & Inn, subliniază că clienții vor urma exemplul personalului respectuos și atent. De asemenea, hotelurile se confruntă cu probleme precum oaspeții care vorbesc tare la telefon, unde reacția nu este întotdeauna pozitivă când personalul le sugerează să se mute într-un alt loc pentru apeluri.
Ariel Barrionuevo, directorul general al La Coralina Island House din Panama, afirmă că a te prezenta în pijamale sau fără încălțăminte în zonele publice este considerat lipsit de respect. Unele hoteluri oferă îndrumări privind comportamentul adecvat prin e-mailuri înainte de sosire sau în timpul check-in-ului.
În contrast, anumite hoteluri adoptă o abordare modernă a luxului, primind cu brațele deschise comportamente precum pijamale la micul dejun sau copii care se joacă în piscină. Mary D’Argenis-Fernandez, fondatoarea companiei MDA Hospitality Solutions, observă că codurile vestimentare stricte nu mai sunt la fel de comune și că comportamentele neadecvate, cum ar fi certurile cu personalul sau alți oaspeți, reprezintă o problemă mai mare pentru industria ospitalității.
Comportamente enervante ale turiștilor, conform hotelierilor
Hotelierii au identificat o serie de comportamente irritante ale turiștilor, printre care se numără și obiceiul de a rezerva șezlonguri la piscină cu prosoape, fără a le folosi efectiv ore în șir. Aproximativ 60% dintre respondenți și-au exprimat dezaprobarea față de acest comportament, ceea ce a determinat unele hoteluri să implementeze măsuri pentru a-l combate.
De exemplu, Marriott’s Maui Ocean Club – Lahaina & Napili Towers permite oaspeților să rezerve un singur șezlong suplimentar, în timp ce St. George Beach Hotel & Spa Resort din Cipru oferă acces exclusiv la un anumit șezlong pe întreaga durată a sejurului. Aceste măsuri sunt menite să asigure o experiență mai plăcută pentru toți turiștii.