Coca-Cola ia în calcul vânzarea lanțului de cafenele Costa Coffee
Coca-Cola analizează posibilitatea de a vinde lanțul britanic de cafenele Costa Coffee, al doilea ca mărime la nivel mondial după Starbucks. Această decizie vine la șase ani după achiziția sa pentru peste 5 miliarde de dolari. Compania colaborează cu banca de investiții Lazard pentru a evalua opțiunile disponibile, inclusiv o vânzare potențială.
Conform surselor citate de Reuters, Coca-Cola a purtat discuții inițiale cu câțiva potențiali ofertanți, inclusiv firme de capital privat. Ofertele indicative sunt așteptate la începutul toamnei, conform unor informații obținute de Sky News.
Costa Coffee, fondat la Londra în anii ’70, a intrat pe piața românească în 2006, ajungând la peste 10 unități, însă a fost nevoit să se retragă în 2008 din cauza crizei financiare. Coca-Cola a relansat produsele Costa Coffee în România în 2020, după preluarea lanțului de la compania Whitbread.
Luna trecută, directorul general al Coca-Cola, James Quincey, a menționat că se așteaptă schimbări în operațiunile Costa, subliniind că investiția în Costa nu a adus rezultatele dorite. El a afirmat că compania reflectează asupra experiențelor acumulate și caută noi căi de creștere în domeniul cafelei.
În prezent, Costa Coffee operează în 50 de țări, având peste 4.200 de cafenele, dintre care 2.800 se află în Marea Britanie și Irlanda. Vânzarea lanțului ar putea genera o pierdere estimată de 2 miliarde de lire sterline pentru Coca-Cola, conform analiștilor din City.