Hot News
CT Bus a încercat să recupereze daunele de la o fostă angajată, acuzând-o de consumul de combustibil în timpul sarcinilor de serviciu, însă compania a suferit o înfrângere finală
Întâlnire fascinantă cu arta la Muzeul de Artă din Constanța: Smaranda Tulea subliniază că „copiii reprezintă cea mai valoroasă sursă de inspirație”
Care este soarta parcării etajate de la Casa de Cultură
O instituție de învățământ din Tulcea va beneficia de modernizare și întărire
Transformarea restaurantului Toscana: clădirea se va metamorfoza în birouri și apartamente
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: Companiile maritime vestice mențin „flota din umbră” a Rusiei, o treime dintre petrolierele-fantomă având originea în Occident.
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Extern > Companiile maritime vestice mențin „flota din umbră” a Rusiei, o treime dintre petrolierele-fantomă având originea în Occident.
Extern

Companiile maritime vestice mențin „flota din umbră” a Rusiei, o treime dintre petrolierele-fantomă având originea în Occident.

Data: 5 februarie 2025 - 07:07
Zaharia Stancu 349
Distribuie
companiile maritime vestice tin la suprafata flota din umbra a rusiei o treime dintre petrolierele fantoma provin din occident 67a2f1943964d

Sursa foto: Google Images

Companiile maritime occidentale și flota din umbră a Rusiei

Peste 200 de foste petroliere occidentale au fost incluse în așa-numita „flotă din umbră” a Rusiei, permițând Moscovei să evite sancțiunile economice. O anchetă internațională de presă a relevat că proprietarii acestor nave au obținut miliarde de euro din vânzări.

Analiza datelor arată că 230 de petroliere, dintr-un total de peste 650 de nave deținute de armatori americani și europeni, au fost vândute flotei din umbră a Rusiei. Acest număr reprezintă aproximativ o treime din navele atribuite flotei rusești, conform Kyiv School of Economics Institute. Tranzacțiile au avut loc după începutul războiului pe scară largă al Rusiei împotriva Ucrainei, perioadă în care prețurile la petrolierele uzate s-au dublat în unele cazuri.

Companiile maritime germane și proprietarii de nave au profitat de aceste tranzacții, vânzând un total de 11 petroliere din flota comercială germană între 2022 și 2024, câștigând aproximativ 200 de milioane de euro. În total, companiile maritime occidentale au realizat câteva șase miliarde de euro din aceste vânzări, conform platformei de investigații Follow The Money.

Deși vânzarea petrolierelor nu este ilegală, cererea de nave vechi a crescut semnificativ după începutul conflictului din Ucraina, revitalizând piața navelor învechite. Michelle Bockmann de la Lloyds List Intelligence sugerează că vânzătorii erau conștienți de destinația finală a navelor lor.

Companiile maritime vestice și implicarea în flota din umbră a Rusiei

Recent, cercetările au evidențiat că navele din flotele companiilor maritime vestice, precum Schulte și Chemikalien Seetransport GmbH din Hamburg, au fost incluse în așa-numita „flotă din umbră” a Rusiei. Aproape o treime dintre aceste petroliere-fantomă provin din Occident, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la rolul companiilor maritime în acest context.

Printre navele menționate se numără petrolierul „Cup”, care a fost vândut unei companii turcești în aprilie 2022, și „Angelica Schulte”, vândut unei companii din Hong Kong în iunie 2022. La doi ani și jumătate de la tranzacții, ambele nave au fost incluse pe o listă de sancțiuni a SUA, fiind suspectate că fac parte din flota rusă clandestină.

Declarațiile companiilor maritime

Reprezentanții companiilor maritime implicate au susținut că vânzările navelor au fost inițiate înainte de război și că nu au fost identificate nereguli în timpul inspecțiilor efectuate de cumpărători. De exemplu, Salamon AG a declarat că nava a fost vândută unei companii grecești, nu turcești.

În plus, Chemikalien Seetransport GmbH, parte a familiei Krämer din Hamburg, a fost implicată în gestionarea unor nave care, ulterior, au ajuns în flotă rusă. Este semnificativ că patru dintre aceste petroliere au fost integrate în flota Krämer după începerea conflictului din Ucraina, fiind apoi revândute rapid. De exemplu, nava „Chemtrans Carolina” a fost achiziționată în octombrie 2022 și ulterior vândută unei companii chineze în ianuarie 2024, care, conform documentelor, a fost înființată cu doar două luni înainte de achiziție.

Îngrijorările experților și ale asociațiilor

Experții de la Lloyds List Intelligence au semnalat că există indicii că petrolierul „Sino Prosperity”, fostul „Chemtrans Carolina”, ar putea face parte din flota rusă după vânzare. De asemenea, Asociația armatorilor germani (VDR) a exprimat îngrijorare față de faptul că navele comerciale germane au ajuns în flotă din umbră a Rusiei, subliniind importanța gestionării responsabile a vânzărilor de nave în contextul tensiunilor geopolitice actuale.

Flota din umbră a Rusiei și implicarea companiilor maritime vestice

Companiile maritime din Occident joacă un rol semnificativ în menținerea activităților flotei din umbră a Rusiei, având în vedere că o treime dintre petrolierele-fantomă provin din această regiune. Această situație este agravată de reglementările vagi ale Uniunii Europene privind vânzările de nave. De exemplu, în flota comercială germană există în prezent 89 de petroliere de 15 ani sau mai mult, care sunt adesea vândute.

Începând cu decembrie 2023, Uniunea Europeană a impus o cerință de raportare pentru vânzarea de nave-cisternă către țări terțe, iar vânzările către Rusia au fost interzise. Totuși, sursele guvernamentale subliniază că regimul de sancțiuni este revizuit și ajustat în mod regulat. Aceste măsuri sugerează că se pregătesc sancțiuni suplimentare împotriva unor petroliere specifice, dar aplicarea lor rămâne incertă din cauza ambiguității reglementărilor existente.

Etichete:adineconomiceflotarazboirusieisanctiuniucrainaumbra
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent caz incredibil la constanta militar judecat pentru ca ar fi ucis un caine din rasa amstaff caporalul intervenise sa salveze o femeie 67a2ec10918f1 Caz incredibil la Constanța! Militar judecat pentru uciderea unui câine din rasa Amstaff în timp ce intervenea să salveze o femeie.
Articolul următor anularea alegerilor din romania studiu de caz in occident privind impactul manipularii pe retelele sociale raport 67a2f198f3255 Anularea alegerilor din România, studiu de caz în Occident despre impactul manipulării pe rețelele sociale (raport)
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
ct bus a vrut sa scoata parleala de la o fosta angajata careia ii imputa carburantul folosit in activitatile de serviciu societatea a pierdut definitiv 693a1c2f7387f

CT Bus a încercat să recupereze daunele de la o fostă angajată, acuzând-o de consumul de combustibil în timpul sarcinilor de serviciu, însă compania a suferit o înfrângere finală

11 decembrie 2025 219
video magia artei prinde viata la muzeul de arta constanta smaranda tulea copiii sunt cea mai mare bogatie si inspiratie 693a176529def

Întâlnire fascinantă cu arta la Muzeul de Artă din Constanța: Smaranda Tulea subliniază că „copiii reprezintă cea mai valoroasă sursă de inspirație”

11 decembrie 2025 173
ce se intampla cu parcarea supraetajata de la casa de cultura 693a1543a25af

Care este soarta parcării etajate de la Casa de Cultură

11 decembrie 2025 139
o noua scoala din municipiul tulcea va fi consolidata si modernizata 693a0aba67508

O instituție de învățământ din Tulcea va beneficia de modernizare și întărire

11 decembrie 2025 212
ce intampla cu restaurantul toscana cladirea in care functioneaza va fi transformata in birouri si locuinte 693a0a9e0aeeb

Transformarea restaurantului Toscana: clădirea se va metamorfoza în birouri și apartamente

11 decembrie 2025 222
a fost identificat soferul din cauza caruia erau imprastiate lesuri de ovine pe autostrada soarelui 693a0020a48cf

Șoferul responsabil pentru răspândirea cadavrelor de ovine pe Autostrada Soarelui a fost găsit

11 decembrie 2025 141

Te-ar putea interesa și...

japonia a introdus o noua lege pentru biciclisti pentru ce fapte pot ajunge la inchisoare 67249dc01604a
Extern

Japonia a implementat o nouă legislație pentru bicicliști. Ce infracțiuni pot conduce la închisoare

1 noiembrie 2024 394
o tara europeana include posturi de televiziune pe lista companiilor de importanta strategica 6759aac32d852
Extern

O țară europeană include posturi de televiziune pe lista companiilor de importanță strategică.

11 decembrie 2024 330
galerie foto peste un milion de japonezi rugati sa nu faca baie sau sa spele rufe pentru salvarea unui sofer cazut intr o groapa de trei zile 679b4f3fe2c45
Extern

Peste un milion de japonezi, rugați să nu facă baie sau să spele rufe, pentru salvarea unui șofer căzut într-o groapă timp de trei zile

30 ianuarie 2025 296
razboiul comercial al lui trump cu mexic si canada taxele impuse de vecinii sua ca raspuns la masurile anuntate de casa alba 679f1983c33c8
Extern

Războiul comercial al lui Trump cu Mexic și Canada: reacția vecinilor SUA la taxele anunțate de Casa Albă

2 februarie 2025 296
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?