Elevii din comuna Schela învață în containere provizorii de trei ani
Peste 200 de elevi din comuna Schela, județul Galați, se confruntă cu condiții de învățare dificile, învățând în containere provizorii de mai bine de trei ani. Acestea au fost utilizate deoarece lucrările de reabilitare termică la clădirea școlii au întâmpinat întârzieri semnificative, cauzate de lipsa fondurilor și de birocrație, a explicat primarul Maricel Petrea.
Constructorul a subliniat că plățile pentru lucrări au fost întârziate cu până la patru luni, ceea ce a afectat progresul proiectului. „Nu poți să lucrezi fără niciun ban”, a afirmat acesta, evidențiind dificultățile financiare întâmpinate.
În această perioadă, părinții și dascălii sunt nemulțumiți de condițiile în care se desfășoară activitatea școlară. O mamă a menționat că, pentru a avea un climat mai suportabil în containere, ușa trebuie să rămână deschisă, chiar și în condiții de ploaie sau frig. De asemenea, învățătoarea Sorina Peju a subliniat că clasele sunt supraaglomerate, cu peste 20 de elevi, iar activitatea se desfășoară în spații restrânse.
Directorul Școlii Gimnaziale „Lascăr Cataragiu”, Luiza Dumitrașcu, a declarat că toată comunitatea își dorește să înceapă activitatea în școala reabilitată cât mai curând posibil. Proiectul de reabilitare este finanțat prin Administrația Fondului pentru Mediu, având o valoare inițială de 3 milioane de lei, însă au apărut probleme care au dus la întârzieri semnificative.
Primarul a explicat că, în 2024, plățile nu au putut fi efectuate la timp din cauza unor constrângeri birocratice, chiar dacă fondurile erau disponibile. Constructorul a confirmat că au existat întârzieri în plăți, ceea ce a afectat livrarea materialelor și desfășurarea lucrărilor.
În concluzie, situația din comuna Schela reflectă provocările cu care se confruntă multe comunități din România în procesul de reabilitare a unităților de învățământ, lăsând elevii în condiții inadecvate de studiu.