Constănțenii se opun ridicării zgârie-norilor în fosta bază RATC
Mai mulți locuitori din Constanța și-au exprimat dezacordul față de Planul Urbanistic Zonal (PUZ) propus pentru construirea unui ansamblu multifuncțional pe locul fostei baze RATC, care include clădiri de până la 24 de etaje. Această inițiativă a fost lansată în consultare publică de către Primăria Constanța, iar locuitorii au venit cu obiecții, susținând că ridicarea imobilelor va afecta calitatea vieții în zonă.
Matei Memedemin, unul dintre cei care s-au opus proiectului, consideră că o clădire de 24 de etaje ar fi prea mare. El sugerează că, pentru a menține un echilibru estetic, ar trebui să existe copaci înalți și clădiri cu înălțimi variate, în trepte.
Ciprian Tudose a argumentat că construcțiile cu multe etaje ar trebui să fie mutate la marginea orașului, lăsând centrul pentru zone de relaxare, cu vegetație, bănci și drumuri pietonale. El propune ca Primăria să achiziționeze terenul și să încheie un acord cu investitorul pentru a muta proiectul în afara orașului.
Laurențiu Mocanu a adăugat că nu este de acord cu investiția și a sugerat că înălțimea maximă a clădirilor ar trebui să fie de P+1-2 etaje, având în vedere apropierea de un cartier de case, majoritatea având doar parter.
Oamenii din zonă continuă să își exprime nemulțumirea față de acest proiect, evidențiind nevoia de a păstra un mediu urban mai prietenos și mai verde.
Constănțenii se opun Planului Urbanistic Zonal pentru zgârie-nori în fosta bază RATC
Mai mulți locuitori din Constanța și-au exprimat nemulțumirea față de Planul Urbanistic Zonal (PUZ) care prevede construirea de zgârie-nori în fosta bază RATC. Aceștia susțin că zona este deja sufocată de construcții cu mai multe etaje, precum hoteluri, blocuri de reședință și clădiri de birouri, și nu mai poate suporta o altă aglomerare de rezidenți și autovehicule.
În răspunsurile elaborate de autorii PUZ-ului, s-a menționat că ansamblul propus va include funcțiuni complementare locuirii, precum spații de agrement, grădinițe și centre de tip after-school. De asemenea, s-a subliniat că proiectul este conform legislației în vigoare, iar indicatorii propuși sunt maximali. Soluția arhitecturală va fi stabilită într-o etapă ulterioară a proiectării.
Dezvoltatorul a asigurat că numărul locurilor de parcare necesar pentru noul ansamblu va fi completat în incinta privată a imobilului. Un studiu de circulație a fost realizat pentru a analiza mai multe scenarii de dezvoltare și a primit aviz favorabil din partea Comisiei Tehnice de Circulație. Proiectul este de inițiativă privată și nu se încadrează într-un contract public de amenajare a unui parc.