Costul transportului de petrol rusesc către China a crescut semnificativ
Costul transportului petrolului din Rusia către China s-a triplat, ajungând la între 5-5,5 milioane de dolari pe călătorie, comparativ cu 1,5 milioane de dolari înainte de 10 ianuarie, ziua în care Trezoreria SUA a anunțat noi sancțiuni împotriva „flotei din umbră” a Rusiei. Această creștere dramatică a tarifelor a avut loc după impunerea unui plafon de 60 de dolari pe baril pentru țițeiul rusesc, care a fost instituit în decembrie 2022.
Noile sancțiuni, care vizează 183 de nave implicate în transportul petrolului rusesc, au dus la o abandonare a ancorelor de către peste 60 de petroliere în largul coastelor Chinei, Singapore și Rusiei, în perioada imediat următoare anunțului. Conform raportărilor, portul chinez Longkou a primit prima navă sancționată care transporta petrol rusesc pe 16 ianuarie, iar Biroul pentru Controlul Activelor Străine (OFAC) al Departamentului Trezoreriei SUA a permis porturilor să accepte navele încărcate înainte de 10 ianuarie. Termenul limită pentru descărcarea mărfurilor de către petrolierele sancționate a fost stabilit pentru 27 februarie.