Rolul TikTok în Campania Electorală a lui Călin Georgescu
Preşedintele României, Nicuşor Dan, a adus în discuţie, marţi, la Timişoara, suspiciunea că reţeaua socială TikTok a avut un impact semnificativ asupra campaniei electorale a lui Călin Georgescu. Dan a subliniat că TikTok nu dispunea de filtre pentru comentarii, ceea ce a fost exploatat de echipa de campanie a lui Georgescu, care cunoştea bine algoritmii platformei.
„Vă invit să citiţi raportul Parchetului legat de TikTok. Am avut suspiciunea că TikTok a ajutat în momentul Călin Georgescu. Cine a făcut campania cunoştea foarte bine modul în care funcţionau algoritmii şi TikTok, în acel moment, nu avea filtre pentru comentariile utilizatorilor”, a declarat Nicuşor Dan, conform News.ro.
Necesitatea Reglementării Reţelelor Sociale
În continuare, Nicuşor Dan a exprimat dorinţa sa de a reglementa reţelele sociale în România, subliniind importanţa asocierii unei entităţi fizice sau juridice cu fiecare cont online. „Trebuie să păstrăm libertatea de exprimare, dar să stabilim limite pentru chestiuni care afectează echilibrul democratic. Este o dezbatere în curs”, a adăugat el.
Procurorul general al României, Alex Florenţa, a menţionat că, cu o zi înainte de primul tur al alegerilor prezidenţiale de anul trecut, au fost activate 20.000 de conturi pe TikTok, create pentru candidatul Călin Georgescu, care au generat două milioane de comentarii virale printr-un sistem automatizat.