Daniel David: Provocările anului școlar 2025-2026
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat, marți, la Digi 24, că situația infrastructurii școlare în preajma anului școlar 2025 – 2026 nu va fi semnificativ îmbunătățită față de anul anterior, din cauza lipsei construcțiilor majore. David a răspuns criticilor referitoare la limitarea numărului de elevi în clase la 30, explicând că aceste limite nu sunt arbitrare și că multe țări au similară limită.
„De ce 30 ar fi ceva grav, când și alte țări au limita de 30, când și noi am avut limita asta, de exemplu, la liceu, până în 2020?”, a spus ministrul, subliniind că discuțiile pe această temă sunt doar pentru a genera controverse.
Imposibilitatea implicării directe în fiecare școală
Daniel David a subliniat că nu poate merge în fiecare școală pentru a aplica instrucțiunile pe care le oferă, menționând exemplul săptămânii „Școala Altfel”, unde părinții se confruntă cu costuri pentru activitățile elevilor. „Așa cum am spus părinților, eu am dat instrucțiuni despre cum trebuie să se desfășoare aceste săptămâni, nu este necesar să mergem neapărat în excursii”, a explicat el.
Ministrul a adăugat că este responsabilitatea consiliilor de administrație ale școlilor, care includ profesori, părinți și reprezentanți ai elevilor, să utilizeze aceste instrucțiuni. „«Școala altfel» ar trebui să însemne predarea de cunoștințe și competențe aplicate în viața de zi cu zi, un aspect în care România se află în urmă la testele PISA”, a afirmat David.
Infrastructura școlară și responsabilitatea autorităților locale
În ceea ce privește investițiile în infrastructură înainte de noul an școlar, ministrul a subliniat că responsabilitatea revine autorităților locale, nu Ministerului Educației. „Eu pot să pun niște constrângeri autorităților locale, dar nu pot să decid singur asupra infrastructurii școlilor”, a concluzionat David.
Declarațiile ministrului Daniel David despre anul școlar 2025-2026
Ministrul Educației, Daniel David, a subliniat recent că nu poate vizita fiecare școală pentru a aplica instrucțiunile sale. El a explicat că, deși Ministerul Educației susține financiar educația, responsabilitatea infrastructurii școlare revine autorităților locale.
În ceea ce privește situația infrastructurii școlare, David a precizat că aceasta nu va suferi îmbunătățiri semnificative comparativ cu anul precedent. Conform ministrului, nu au fost realizate construcții majore, iar programul național de dezvoltare a infrastructurii pe care l-a menționat anterior nu a fost implementat. Deși există unele proiecte în curs de desfășurare prin intermediul PNRR, el consideră că, deși infrastructura va fi mai bună și mai extinsă decât anul trecut, aceasta va rămâne totuși insuficientă.