Daniel David despre pseudoștiință în educație
În cadrul emisiunii „În fața ta” de la Digi24, psihologul și ministrul Educației, Daniel David, a discutat despre impactul pseudoștiinței asupra educației, subliniind că aceasta se manifestă printr-o predare ineficientă a științei. El a afirmat că multe persoane nu reușesc să facă distincția între domenii științifice și pseudoștiințifice, menționând exemple precum numerologia și matematica, astrologia și anatomia, sau vracii și medicii.
David a explicat că pseudoștiința în școală provine dintr-o comunicare defectuoasă a conceptelor științifice. „Este important să înțelegem că știința nu oferă cunoaștere absolută, ci cea mai bună variantă de cunoaștere pe care o avem în prezent”, a declarat el. Ministrul a subliniat că mulți oameni percep informațiile științifice într-un mod eronat, generând neîncredere, mai ales în contextul analfabetismului funcțional.
„Așadar, am deschis ușa abordărilor pseudo-științifice. Oamenii nu fac diferență între numerologie și matematică, astrologie și anatomie, witch doctor și medic, parapsiholog și psiholog”, a mai spus David, atrăgând atenția asupra responsabilității societății în acest context.
Părerea lui Daniel David despre profesiile non-științifice
Ministrul Educației a discutat și despre profesiile precum cea de numerolog, afirmând că, deși acestea sunt incluse în lista profesiilor europene, ele nu se bazează pe principiile științifice. „Aceste ocupații se fundamentează pe practici istorice și culturale, dar nu sunt bazate pe știință”, a explicat el. David a subliniat importanța comunicării clare cu cetățenii în privința acestor profesii, pentru a le permite să facă alegeri informate.