Regândirea învățământului în mediul rural
Ministrul Educației, Daniel David, a subliniat necesitatea unei „regândiri totale” a sistemului educațional din mediul rural și din micile orașe. El a criticat metoda de predare „simultană”, în care un singur cadru didactic predă elevilor din clase diferite, din cauza numărului redus de elevi. „Nu aşa se face şcoală”, a declarat ministrul.
În cadrul unei conferințe de presă, David a menționat că trebuie să fim cinstiți cu noi înșine și să ne întrebăm ce se poate face pentru îmbunătățirea învățământului din zonele rurale și din orașele mici. El a comparat situația actuală cu reforma lui Spiru Haret, când tinerii erau concentrați în mediul rural, subliniind că actuala fragmentare a elevilor în unități mici nu permite asigurarea calității educației.
Propunerea campusurilor rurale
Ministrul a avansat ideea dezvoltării unor „campusuri rurale”, prin care elevii din zone diferite să fie adunați într-un singur loc. „Ideea este să aduni copiii din zona rurală și din zona urbană mică, având astfel mai mulți elevi pentru a avea profesori implicați și activități educaționale de calitate”, a explicat el. Acest model ar putea include facilități precum cantină și cămine pentru cei care locuiesc mai departe.
David a subliniat că mediul rural trebuie regândit complet, afirmând că nu se poate asigura calitate în educație în condițiile actuale de fragmentare, unde se întâlnesc clase cu doar câțiva elevi din diferite clase.
Învățământul în Mediul Rural: Necesitatea Regândirii
Daniel David, expert în educație, a subliniat importanța regândirii complete a sistemului de învățământ în mediul rural. El a evidențiat necesitatea unor proiecte care să prevină abandonul școlar și să îmbunătățească condițiile educaționale, inclusiv prin implementarea învățământului dual.
„Trebuie să vedem creșterea în zona de investiții, deoarece acestea pot aduce o valoare adăugată semnificativă, beneficiind astfel un număr mai mare de elevi”, a afirmat David. El a menționat că așteaptă cu interes rezultatele finale ale acestor inițiative și impactul lor asupra educației în mediul rural.
În acest context, bugetul propus pentru educație în anul 2025 preconizează o creștere de 10% față de anul precedent, ceea ce ar putea facilita implementarea acestor schimbări necesare.