Daniel David: Concentrarea puterii în Ministerul Educației
Ministrul Educației, Daniel David, a subliniat că există o tendință crescută de concentrare a puterii în minister, observând că toată lumea dorește să se adreseze direct ministrului pentru orice problemă. Aceasta indică o lipsă de încredere în alte instituții din subordinea ministerului. David a declarat că „nimeni nu are încredere să discute cu alte instituții, cu profesorul, cu directorul de școală, cu inspectorul”, adăugând că „ceea ce mie mi-arată că sistemul nu funcționează bine”.
El a menționat că micromanagementul din partea miniștrilor anteriori reprezintă o greșeală pentru un sistem atât de complex. David și-a exprimat dorința de a se concentra pe viziune și strategie, dorind să monitorizeze implementarea operațională fără a interveni direct în fiecare aspect al sistemului. „Să fiu atent să funcționeze bine lucrurile, iar când apar probleme mari, să mă asigur că reacționăm rapid, transparent”, a adăugat el.
În concluzie, ministrul a subliniat că rolul său nu este acela de a gestiona fiecare detaliu, ci de a crea reguli și soluții pentru a aborda problemele semnificative care pot apărea în sistemul educațional.