Daniel David optează pentru stabilitate în educație
Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat că se opune reintroducerii tezelor conform modelului tradițional, precum și revenirea la un sistem de împărțire a anului școlar în semestre, preferând să se concentreze pe îmbunătățirea sistemului actual.
În contextul evaluărilor, David a subliniat că profesorii au deja posibilitatea de a efectua evaluări sumative, indiferent de denumirea acestora. „Nu opreşte nimeni pe nimeni să facă evaluări sumative. Până la urmă contează evaluarea sumativă”, a explicat ministrul.
De asemenea, el a evidențiat că practica tezelor este „neuniformă” datorită lipsei unor standarde clare de evaluare. „Până când clarificăm aceste standarde de notare, eu vă sugerez să nu mai tot schimbăm şi să înnebunim copiii”, a adăugat David, subliniind că nu există argumente psiho-pedagogice solide pentru a reveni la vechiul sistem. El a încurajat o concentrare pe ceea ce poate fi îmbunătățit în actuala structură educațională fără a provoca schimbări perturbatoare.