Ministerul Educației nu organizează olimpiade pentru clasele I-IV
Ministrul Educației, Daniel David, a clarificat motivele pentru care ministerul pe care îl conduce nu va organiza olimpiade școlare pentru elevii claselor I-IV în anul 2025. Acesta subliniază importanța construirii unui nivel de bază al competențelor-cheie la această vârstă, care trebuie dezvoltat în ritmul fiecărui elev.
David a atras atenția asupra riscurilor pe care le implică participarea timpurie la concursuri, menționând că aceasta poate stimula o industrie a meditațiilor și poate conduce la o concentrare prematură pe anumite domenii, în detrimentul altora esențiale. „Dacă ratăm acest lucru, atunci celelalte dezvoltări care se bazează pe el au de suferit”, a explicat ministrul, adăugând că analfabetismul funcțional identificat în clasele superioare poate avea cauze din primele etape ale educației.
Ministrul își asumă „mai ferm” această decizie, argumentând că învățământul primar ar trebui să se concentreze pe dezvoltarea cooperării și a lucrului în echipă. El a menționat că evaluarea prin calificative a fost introdusă pentru a evita segregarea prematură între copii și pentru a proteja stima de sine a acestora.
David a subliniat că olimpiadele organizate de minister nu sunt considerate cele mai bune practici europene și a încurajat școlile să organizeze concursuri locale sau regionale, cu condiția ca acestea să fie congruente cu politicile ministerului. Acestea, însă, nu vor avea aceeași greutate sau mesaj ca olimpiadele oficiale.
Ministerul Educației și Absența Olimpiadelor pentru Clasele I-IV
Ministrul Educației, Daniel David, a explicat că evaluările obligatorii pentru clasele a II-a și a IV-a ar trebui să fie utilizate cu mai multă atenție în cadrul procesului de învățare personalizată a elevilor. El subliniază importanța concentrării pe dezvoltarea riguroasă a competențelor-cheie în clasele I-IV, fără a distorsiona procesul educațional prin organizarea prematură a olimpiadelor școlare.
David consideră că este esențial ca elevii să își dezvolte toate abilitățile fundamentale într-un ritm personalizat, înainte de a fi expuși competițiilor organizate de minister. În acest sens, el sugerează că școlile ar trebui să aibă libertatea de a organiza concursuri locale, regionale sau naționale, care să contribuie la un portofoliu educațional extins, fără a impune presiuni prea devreme asupra elevilor.