Hot News
CCR analizează astăzi solicitarea ÎCCJ referitoare la proiectul de lege privind pensiile judecătorilor pentru care Guvernul și-a asumat răspunderea în fața Parlamentului
Tinerii fără scrupule atacă vârstnicii în confortul căminului lor din Medgidia
Un ecou cosmic de acum 13 miliarde de ani: oamenii de știință surprind cea mai rară explozie gamma
Incident dramatic în apropierea podului de la Doraly: un pieton a fost accidentat de un vehicul, intervenind echipajul SMURD
Curtea Constituțională analizează astăzi contestația AUR referitoare la majorarea impozitelor locale
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Economic

De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne

Data: 8 august 2025 - 12:38
Zaharia Stancu 331
Distribuie
de ce nu mai reuseste rusia sa produca avioane comerciale si cum sunt afectate zborurile pe rutele interne 6895d28a766e9

Sursa foto: Google Images

Problemele Rusiei în Producția de Avioane Comerciale

În 2025, producătorii ruși au livrat doar un singur avion comercial din cele 15 promise, o situație generată de sancțiunile internaționale și de dobânzile ridicate care au afectat investițiile și accesul la piese esențiale. Această lipsă de aeronave moderne are un impact semnificativ asupra zborurilor interne.

De la invazia Ucrainei în februarie 2022, sancțiunile occidentale au restricționat accesul la componentele și avioanele străine. Cu o flotă de peste 700 de aeronave, majoritatea din modelele Airbus și Boeing, companiile aeriene din Rusia sunt nevoite să găsească rute indirecte pentru a obține piese critice.

„Nu există componente de bază, tehnologie, facilități de producție sau ingineri. Crearea acestor lucruri de la zero ar necesita ani, dacă nu decenii”, a declarat o sursă din industria aviatică rusă pentru Reuters.

Impactul Asupra Zborurilor Interne

Flota rusă se degradează rapid, iar incidentele recente au evidențiat această problemă. În iulie, un avion Antonov An-24 din era sovietică s-a prăbușit, ducând la pierderea tuturor celor 48 de persoane aflate la bord. De asemenea, Aeroflot a fost nevoită să lase la sol zeci de avioane din cauza unui atac cibernetic masiv.

Sectoul aviatic se confruntă cu dificultăți majore, iar producția a scăzut cu cel mai rapid ritm din martie 2022. Dobânzile ridicate au afectat nu doar producția de avioane, ci și alte industrii, contribuind la încetinirea PIB-ului.

Revizuirea Obiectivelor de Producție

Guvernul rus a revizuit constant țintele de producție. De exemplu, obiectivul de livrări a fost redus de la 171 la 21 de avioane. Conglomeratul de stat Rostec, responsabil pentru producția avioanelor de pasageri, nu reușește să îndeplinească aceste obiective, iar directorul general Sergei Chemezov a confirmat dificultățile cu care se confruntă industria aviatică din Rusia.

De ce nu mai reușește Rusia să producă avioane comerciale

Anul trecut, oficiali ruși au anunțat intenția de a produce avioane de pasageri, însă livrările au fost constant amânate. Aeronava MC-21, care utilizează exclusiv componente rusești, s-a dovedit a fi semnificativ mai grea decât versiunea care include piese importate, ceea ce a dus la o scădere a eficienței și a autonomiei de zbor. Din această cauză, companiile aeriene nu sunt interesate de achiziționarea acesteia. Recent, premierul Mikhail Mishustin a fost informat de către Chemezov că producția de serie a avioanelor MC-21, SJ-100 și IL-114 va începe în 2026, cu doi ani mai târziu decât planificările inițiale.

Impactul asupra zborurilor pe rutele interne

În ciuda eforturilor de a dezvolta o producție locală, Rusia rămâne dependentă de importurile externe. Analizele vamale arată că, anul trecut, au fost importate componente în valoare de cel puțin 300.000 de dolari prin intermediari din Turcia, China, Kîrgîzstan și Emiratele Arabe Unite. Aceste componente provin de la companii internaționale precum Safran (Franța), Honeywell (SUA) și Rolls-Royce (Marea Britanie).

Rusia a instituit un sistem paralel de importuri, prin care mărfurile intră în țară prin intermediari, fără ca producătorii să fie informați sau să consimtă la aceste exporturi. Honeywell a declarat că nu furnizează echipamente pentru companiile rusești și lucrează activ pentru a identifica și a întrerupe orice posibilă redirecționare a produselor sale către Rusia prin terțe părți.

În fața acestor provocări, Moscova este forțată să găsească soluții alternative, solicitând companiilor aeriene din țări din Asia Centrală, precum Kazahstan și Uzbekistan, să efectueze zboruri pe rutele interne din Rusia.

Etichete:aviaticăavioncomercialindustieinternerusiazboruri
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent demolari in mamaia in locul restaurantului national vor fi construite un hotel cu zece etaje si o parcare cu cinci niveluri 6895cfab99d41 Demolări în Mamaia! Locul Restaurantului Național va fi transformat într-un hotel cu zece etaje și o parcare cu cinci niveluri.
Articolul următor o strada din constanta a ramas fara apa potabila 6895d39b38226 O stradă din Constanța nu are apă potabilă
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
ccr discuta astazi sesizarea iccj la proiectul privind pensiile magistratilor pe care guvernul si a asumat raspunderea in parlament 693916b24fce7

CCR analizează astăzi solicitarea ÎCCJ referitoare la proiectul de lege privind pensiile judecătorilor pentru care Guvernul și-a asumat răspunderea în fața Parlamentului

10 decembrie 2025 187
talharie la medgidia varstnici jefuiti in propria lor locuinta de 3 tineri dintre care doi minori 693914b3d45a7

Tinerii fără scrupule atacă vârstnicii în confortul căminului lor din Medgidia

10 decembrie 2025 327
semnal cosmic vechi de 13 miliarde de ani detectat de oamenii de stiinta cea mai rara explozie gamma observata pana acum 6939132c2e22f

Un ecou cosmic de acum 13 miliarde de ani: oamenii de știință surprind cea mai rară explozie gamma

10 decembrie 2025 172
accident langa podul de la doraly pieton lovit de masina intervine smurd 693911449bd5b

Incident dramatic în apropierea podului de la Doraly: un pieton a fost accidentat de un vehicul, intervenind echipajul SMURD

10 decembrie 2025 168
curtea constitutionala dezbate astazi contestatia aur la legea prin care cresc taxele locale 6939019b25489

Curtea Constituțională analizează astăzi contestația AUR referitoare la majorarea impozitelor locale

10 decembrie 2025 183
video lucrul pe care romania nu il poate face pentru a ajuta ucraina dezvaluit de nicusor dan ce spune despre o infrangere a kievului 6938ff4dccdb3

Ce nu poate oferi România Ucrainei: revelațiile lui Nicușor Dan despre posibila înfrângere a Kievului

10 decembrie 2025 303

Te-ar putea interesa și...

ultima ora anunt schimbari la taxe si amenzi exemplu vrei sa cumperi o masina trebuie sa fii cu impozitele la zi si cu amenzi platite 686ecf1cbdabf
Economic

ULTIMA ORĂ ANUNȚ Schimbări la taxe și amenzi: Important de știut înainte de a cumpăra o mașină – impozitele trebuie să fie la zi și amenzile plătite!

9 iulie 2025 335
video alerta in romania risc major de raspandire a virusului febrei aftoase 67e5311525874
Economic

Alertă în România: Risc major de răspândire a virusului febrei aftoase

27 martie 2025 286
piata imobiliara din bulgaria nu da semne de incetinire cerere in crestere uneori irationala 68b131b81ee52
Economic

Piața imobiliară din Bulgaria continuă să crească, cu o cerere în expansiune, “uneori irațională”

29 august 2025 195
pachet legislativ de reforma a agentiei nationale pentru sport unde curtea de conturi a descoperit ca 1 miliard de lei a fost cheltuit fara sa se respecte reguli sau criterii 687b8df1c2b53
Economic

Pachet legislativ de reformă a Agenției Naționale pentru Sport, cu descoperiri ale Curții de Conturi privind cheltuieli de 1 miliard de lei fără respectarea regulilor sau criteriilor

19 iulie 2025 288
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?