Hot News
Forțele Navale Române anunță obiectivele pe termen lung: achiziția a patru corvete, trei fregate și înzestrarea cu submarine.
Moșteanu trage un semnal de alarmă: „6.000 de cadre din Armata română ar putea să iasă mâine la pensie. Sunt oameni cu experiență”
Restricţii de trafic pe DN 1 din cauza lucrărilor la metroul „Otopeni”. Care sunt rutele alternative?
Câciu îi solicită lui Boloș o explicație pentru creșterea deficitului. „L-o fi durut la bască”
Rejudecarea solicitată! Anunț important al Curții Supreme în cazul lui Adrian Nicolaescu, fost prefect al județului Constanța, condamnat la 4 ani de închisoare cu executare.
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Economic

De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne

Data: 8 august 2025 - 12:38
Zaharia Stancu 321
Distribuie
de ce nu mai reuseste rusia sa produca avioane comerciale si cum sunt afectate zborurile pe rutele interne 6895d28a766e9

Sursa foto: Google Images

Problemele Rusiei în Producția de Avioane Comerciale

În 2025, producătorii ruși au livrat doar un singur avion comercial din cele 15 promise, o situație generată de sancțiunile internaționale și de dobânzile ridicate care au afectat investițiile și accesul la piese esențiale. Această lipsă de aeronave moderne are un impact semnificativ asupra zborurilor interne.

De la invazia Ucrainei în februarie 2022, sancțiunile occidentale au restricționat accesul la componentele și avioanele străine. Cu o flotă de peste 700 de aeronave, majoritatea din modelele Airbus și Boeing, companiile aeriene din Rusia sunt nevoite să găsească rute indirecte pentru a obține piese critice.

„Nu există componente de bază, tehnologie, facilități de producție sau ingineri. Crearea acestor lucruri de la zero ar necesita ani, dacă nu decenii”, a declarat o sursă din industria aviatică rusă pentru Reuters.

Impactul Asupra Zborurilor Interne

Flota rusă se degradează rapid, iar incidentele recente au evidențiat această problemă. În iulie, un avion Antonov An-24 din era sovietică s-a prăbușit, ducând la pierderea tuturor celor 48 de persoane aflate la bord. De asemenea, Aeroflot a fost nevoită să lase la sol zeci de avioane din cauza unui atac cibernetic masiv.

Sectoul aviatic se confruntă cu dificultăți majore, iar producția a scăzut cu cel mai rapid ritm din martie 2022. Dobânzile ridicate au afectat nu doar producția de avioane, ci și alte industrii, contribuind la încetinirea PIB-ului.

Revizuirea Obiectivelor de Producție

Guvernul rus a revizuit constant țintele de producție. De exemplu, obiectivul de livrări a fost redus de la 171 la 21 de avioane. Conglomeratul de stat Rostec, responsabil pentru producția avioanelor de pasageri, nu reușește să îndeplinească aceste obiective, iar directorul general Sergei Chemezov a confirmat dificultățile cu care se confruntă industria aviatică din Rusia.

De ce nu mai reușește Rusia să producă avioane comerciale

Anul trecut, oficiali ruși au anunțat intenția de a produce avioane de pasageri, însă livrările au fost constant amânate. Aeronava MC-21, care utilizează exclusiv componente rusești, s-a dovedit a fi semnificativ mai grea decât versiunea care include piese importate, ceea ce a dus la o scădere a eficienței și a autonomiei de zbor. Din această cauză, companiile aeriene nu sunt interesate de achiziționarea acesteia. Recent, premierul Mikhail Mishustin a fost informat de către Chemezov că producția de serie a avioanelor MC-21, SJ-100 și IL-114 va începe în 2026, cu doi ani mai târziu decât planificările inițiale.

Impactul asupra zborurilor pe rutele interne

În ciuda eforturilor de a dezvolta o producție locală, Rusia rămâne dependentă de importurile externe. Analizele vamale arată că, anul trecut, au fost importate componente în valoare de cel puțin 300.000 de dolari prin intermediari din Turcia, China, Kîrgîzstan și Emiratele Arabe Unite. Aceste componente provin de la companii internaționale precum Safran (Franța), Honeywell (SUA) și Rolls-Royce (Marea Britanie).

Rusia a instituit un sistem paralel de importuri, prin care mărfurile intră în țară prin intermediari, fără ca producătorii să fie informați sau să consimtă la aceste exporturi. Honeywell a declarat că nu furnizează echipamente pentru companiile rusești și lucrează activ pentru a identifica și a întrerupe orice posibilă redirecționare a produselor sale către Rusia prin terțe părți.

În fața acestor provocări, Moscova este forțată să găsească soluții alternative, solicitând companiilor aeriene din țări din Asia Centrală, precum Kazahstan și Uzbekistan, să efectueze zboruri pe rutele interne din Rusia.

Etichete:aviaticăavioncomercialindustieinternerusiazboruri
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent demolari in mamaia in locul restaurantului national vor fi construite un hotel cu zece etaje si o parcare cu cinci niveluri 6895cfab99d41 Demolări în Mamaia! Locul Restaurantului Național va fi transformat într-un hotel cu zece etaje și o parcare cu cinci niveluri.
Articolul următor o strada din constanta a ramas fara apa potabila 6895d39b38226 O stradă din Constanța nu are apă potabilă
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
fortele navale romane anunta care sunt obiectivele pe termen lung patru corvete trei fregate si inzestrarea cu submarine 68c088c35e367

Forțele Navale Române anunță obiectivele pe termen lung: achiziția a patru corvete, trei fregate și înzestrarea cu submarine.

9 septembrie 2025 185
exclusiv mosteanu trage un semnal de alarma 6 000 de cadre din armata romana ar putea sa iasa maine la pensie sunt oameni cu experienta 68c0870b66071

Moșteanu trage un semnal de alarmă: „6.000 de cadre din Armata română ar putea să iasă mâine la pensie. Sunt oameni cu experiență”

9 septembrie 2025 339
noi restrictii de trafic pe dn 1 din cauza lucrarilor la metroul otopeni care sunt rutele alternative 68c07ffd7a73c

Restricţii de trafic pe DN 1 din cauza lucrărilor la metroul „Otopeni”. Care sunt rutele alternative?

9 septembrie 2025 284
caciu ii cere lui bolos sa explice cresterea deficitului l o fi durut la basca 68c07c80259d5

Câciu îi solicită lui Boloș o explicație pentru creșterea deficitului. „L-o fi durut la bască”

9 septembrie 2025 262
se cere rejudecarea curtea suprema anunt important in cazul lui adrian nicolaescu fost prefect al judetului constanta a fost condamnat la 4 ani de inchisoare cu executare 68c07a8cb0de1

Rejudecarea solicitată! Anunț important al Curții Supreme în cazul lui Adrian Nicolaescu, fost prefect al județului Constanța, condamnat la 4 ani de închisoare cu executare.

9 septembrie 2025 146
deseurile care intra in tara ca produse second hand blocate ministrul diana buzoianu pregatim o ordonanta de urgenta 68c0758429e1f

Deșeurile importate ca produse second-hand, blocate. Ministrul Diana Buzoianu: Pregătim o Ordonanță de Urgență

9 septembrie 2025 339

Te-ar putea interesa și...

profit ro in continuare in topul celor mai citate surse media din romania 6890c1d5d42d7
Economic

Profit.ro, în continuare lider în rândul celor mai citate surse media din România

4 august 2025 266
guvernul a adoptat ordonanta trenulet cu majorari de taxe reducerea pragului la microintreprinderi taxa pe stalp inghetari de pensii si salarii 67729c2576f89
Economic

Guvernul a adoptat ordonanța cu majorări de taxe, reducerea pragului la microîntreprinderi, taxa pe stâlp, înghețarea pensiilor și salariilor.

30 decembrie 2024 169
tranzactie fia imobiliar bt property a achizitionat prima shops oradea 675c399501264
Economic

Tranzacție – FIA Imobiliar BT Property a achiziționat Prima Shops Oradea

13 decembrie 2024 261
indicele robor isi reia cresterea 6825ab1d04068
Economic

Indicele ROBOR înregistrează din nou o creștere

15 mai 2025 251
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?