Hot News
Restaurant complet echipat de vânzare în Mamaia Nord, la prețul de jumătate de milion de euro.
Hotărâre de consiliu din vremea lui Radu Mazăre, contestată printr-o cerere de ANULARE! Zeci de mii de metri pătrați din zona Parcului Tăbăcăriei sunt implicați.
Axiopolis Cernavodă, învinsă în ultimele momente ale meciului cu SC Popești-Leordeni
Familia a dezvăluit cauza morții actriței Diane Keaton
ALERTĂ! Incendiu la o locuință din Rasova
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Economic

De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne

Data: 8 august 2025 - 12:38
Zaharia Stancu 324
Distribuie
de ce nu mai reuseste rusia sa produca avioane comerciale si cum sunt afectate zborurile pe rutele interne 6895d28a766e9

Sursa foto: Google Images

Problemele Rusiei în Producția de Avioane Comerciale

În 2025, producătorii ruși au livrat doar un singur avion comercial din cele 15 promise, o situație generată de sancțiunile internaționale și de dobânzile ridicate care au afectat investițiile și accesul la piese esențiale. Această lipsă de aeronave moderne are un impact semnificativ asupra zborurilor interne.

De la invazia Ucrainei în februarie 2022, sancțiunile occidentale au restricționat accesul la componentele și avioanele străine. Cu o flotă de peste 700 de aeronave, majoritatea din modelele Airbus și Boeing, companiile aeriene din Rusia sunt nevoite să găsească rute indirecte pentru a obține piese critice.

„Nu există componente de bază, tehnologie, facilități de producție sau ingineri. Crearea acestor lucruri de la zero ar necesita ani, dacă nu decenii”, a declarat o sursă din industria aviatică rusă pentru Reuters.

Impactul Asupra Zborurilor Interne

Flota rusă se degradează rapid, iar incidentele recente au evidențiat această problemă. În iulie, un avion Antonov An-24 din era sovietică s-a prăbușit, ducând la pierderea tuturor celor 48 de persoane aflate la bord. De asemenea, Aeroflot a fost nevoită să lase la sol zeci de avioane din cauza unui atac cibernetic masiv.

Sectoul aviatic se confruntă cu dificultăți majore, iar producția a scăzut cu cel mai rapid ritm din martie 2022. Dobânzile ridicate au afectat nu doar producția de avioane, ci și alte industrii, contribuind la încetinirea PIB-ului.

Revizuirea Obiectivelor de Producție

Guvernul rus a revizuit constant țintele de producție. De exemplu, obiectivul de livrări a fost redus de la 171 la 21 de avioane. Conglomeratul de stat Rostec, responsabil pentru producția avioanelor de pasageri, nu reușește să îndeplinească aceste obiective, iar directorul general Sergei Chemezov a confirmat dificultățile cu care se confruntă industria aviatică din Rusia.

De ce nu mai reușește Rusia să producă avioane comerciale

Anul trecut, oficiali ruși au anunțat intenția de a produce avioane de pasageri, însă livrările au fost constant amânate. Aeronava MC-21, care utilizează exclusiv componente rusești, s-a dovedit a fi semnificativ mai grea decât versiunea care include piese importate, ceea ce a dus la o scădere a eficienței și a autonomiei de zbor. Din această cauză, companiile aeriene nu sunt interesate de achiziționarea acesteia. Recent, premierul Mikhail Mishustin a fost informat de către Chemezov că producția de serie a avioanelor MC-21, SJ-100 și IL-114 va începe în 2026, cu doi ani mai târziu decât planificările inițiale.

Impactul asupra zborurilor pe rutele interne

În ciuda eforturilor de a dezvolta o producție locală, Rusia rămâne dependentă de importurile externe. Analizele vamale arată că, anul trecut, au fost importate componente în valoare de cel puțin 300.000 de dolari prin intermediari din Turcia, China, Kîrgîzstan și Emiratele Arabe Unite. Aceste componente provin de la companii internaționale precum Safran (Franța), Honeywell (SUA) și Rolls-Royce (Marea Britanie).

Rusia a instituit un sistem paralel de importuri, prin care mărfurile intră în țară prin intermediari, fără ca producătorii să fie informați sau să consimtă la aceste exporturi. Honeywell a declarat că nu furnizează echipamente pentru companiile rusești și lucrează activ pentru a identifica și a întrerupe orice posibilă redirecționare a produselor sale către Rusia prin terțe părți.

În fața acestor provocări, Moscova este forțată să găsească soluții alternative, solicitând companiilor aeriene din țări din Asia Centrală, precum Kazahstan și Uzbekistan, să efectueze zboruri pe rutele interne din Rusia.

Etichete:aviaticăavioncomercialindustieinternerusiazboruri
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent demolari in mamaia in locul restaurantului national vor fi construite un hotel cu zece etaje si o parcare cu cinci niveluri 6895cfab99d41 Demolări în Mamaia! Locul Restaurantului Național va fi transformat într-un hotel cu zece etaje și o parcare cu cinci niveluri.
Articolul următor o strada din constanta a ramas fara apa potabila 6895d39b38226 O stradă din Constanța nu are apă potabilă
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
un restaurant complet echipat situat in mamaia nord se vinde cu jumatate de milion de euro 68fda1a1239b2

Restaurant complet echipat de vânzare în Mamaia Nord, la prețul de jumătate de milion de euro.

26 octombrie 2025 164
hotarare de consiliu din vremea lui radu mazare vizata de o cerere de anulare la mijloc zeci de mii de metri patrati din zona parcului tabacariei 68fd9e1edd47e

Hotărâre de consiliu din vremea lui Radu Mazăre, contestată printr-o cerere de ANULARE! Zeci de mii de metri pătrați din zona Parcului Tăbăcăriei sunt implicați.

26 octombrie 2025 175
axiopolis cernavoda invinsa la ultima faza a meciului cu sc popesti leordeni 68fd3c0fd5922

Axiopolis Cernavodă, învinsă în ultimele momente ale meciului cu SC Popești-Leordeni

25 octombrie 2025 303
cauza mortii actritei diane keaton a fost dezvaluita de familie 68fd3622f39d9

Familia a dezvăluit cauza morții actriței Diane Keaton

25 octombrie 2025 241
alerta incendiu la o casa din rasova 68fd31219369b

ALERTĂ! Incendiu la o locuință din Rasova

25 octombrie 2025 307
exclusiv reactia prefectului capitalei dupa ce distrigaz a detectat alte scapari de gaze in zona calea rahovei sa nu facem o isterie in masa 68fd288194b88

Reacția Prefectului Capitalei după ce Distrigaz a detectat alte scăpări de gaze în zona Calea Rahovei: „Să nu facem o isterie în masă”

25 octombrie 2025 283

Te-ar putea interesa și...

opinii sa inlocuim logica de criza cu o viziune pe termen lung 6892df3de0464
Economic

Opinii: Să substituim logica de criză cu o viziune pe termen lung

6 august 2025 147
bucurestiul are unul dintre cele mai tinere stocuri de birouri din europa grafic 6751ab101450f
Economic

Bucureștiul dispune de unul dintre cele mai tinere stocuri de birouri din Europa – GRAFIC

5 decembrie 2024 169
declin de o treime al profitului net semestrial al comelf 68b14deaafae2
Economic

Declin de o treime al profitului net semestrial pentru Comelf

29 august 2025 259
economistul sef al bce philip lane pune sub semnul intrebarii utilitatea publicarii scenariilor alternative de evolutie economica 682983457ebe4
Economic

Economistul-șef al BCE, Philip Lane, contestă utilitatea publicării scenariilor alternative de evoluție economică.

18 mai 2025 239
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?