Demonstrație de forță Umbrărescu pe Lotul 4 Nord al Autostrăzii A0
Noi imagini de pe Lotul 4 Nord al Autostrăzii A0, un segment esențial al viitoarei centuri metropolitane a Bucureștiului, evidențiază progresul remarcabil al constructorului român Umbrărescu. Autoritățile au prezentat fotografii cu primele grinzi ridicate pe cea mai complexă structură a autostrăzii, situată peste Lacul Cernica.
În total, vor fi montate 136 de grinzi din beton. Constructorul a început lucrările la lotul 4, care, deși are o lungime de doar 4,47 km, se dovedește a fi cel mai provocator din cauza podului-viaduct de 1,3 km ce traversează zona protejată a lacului.
Stadiul lucrărilor este avansat, cu 505 piloți forați, armați și turnați dintr-un total de 537, desfășurându-se lucrări concomitente cu 12 foreze. Recent, s-au început lucrările de realizare a digului pentru facilitarea accesului utilajelor de forat. Până acum, au fost realizate 11 radieri din cele 44 planificate, iar elevațiile culeelor aferente structurii au fost finalizate.
Elementele tablierului metalic au fost livrate pe șantier și asamblarea acestora va începe în curând. De asemenea, lucrările la pasajul peste CF (București-Oltenita) au avansat, infrastructura acestuia fiind complet finalizată, iar montarea grinzilor din beton va începe săptămâna viitoare.
Având în vedere mobilizarea eficientă a antreprenorului, se estimează că acest lot va fi dat în trafic înainte de termenul contractual, până la sfârșitul acestui an.
Pe șantierul Lotului 4 al Autostrăzii A0 Nord, mobilizarea este excepțională, cu 350 de persoane și 150 de utilaje implicate în lucrări. Acest segment de 4,47 km, care se conectează la Autostrada București – Constanța (A2) prin nodul rutier de la A0 x A2, este considerat cel mai provocator din proiect, datorită construcției unui pod de 1.300 m care traversează lacul Cernica, o arie protejată.
În prezent, progresul fizic pe șantier a ajuns la 30%, iar lucrările la foraje sunt programate să fie finalizate până la sfârșitul lunii martie 2025, conform Acordului de Mediu. Autoritățile estimează că, dacă antreprenorul UMB menține ritmul actual, circulația pe întregul lot ar putea fi deschisă încă din toamnă, deși termenul contractual de finalizare rămâne primăvara anului 2026.
Construcția acestui lot este esențială pentru asigurarea conexiunii semi-inelului nordic al A0 cu A2, facilitând astfel traficul pe rutele importante din zonă.