DNSC atrage atenția asupra fraudelor telefonice în creștere
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) semnalează o creștere alarmantă a tentativelor de fraudă prin telefon, cunoscută sub denumirea de vishing. Infractorii cibernetici devin din ce în ce mai convingători, pretinzând adesea că reprezintă bănci, instituții de stat sau alte autorități, cu scopul de a obține încrederea victimelor.
Scopul acestor tentative este de a manipula persoanele prin activarea unui sentiment de urgență și frică, astfel încât acestea să ofere date sensibile sau să transfere bani în conturi controlate de infractori. DNSC recomandă cu insistență să nu oferiți niciodată date confidențiale prin telefon.
„Nicio instituţie legitimă nu va solicita date de autentificare sau coduri de securitate, cum ar fi codul CVV de pe card. Nu transferați bani la cererea urgentă a unei persoane necunoscute, indiferent cât de oficială pare. Băncile nu îţi vor cere niciodată să muţi banii într-un ‘cont securizat’,” subliniază reprezentanţii DNSC.
În cazul în care aveți suspiciuni cu privire la un apel, este recomandat să închideți imediat conversația și să contactați banca sau instituția respectivă folosind un număr de telefon oficial, disponibil pe site-ul lor. Dacă întâlniți o astfel de tentativă de fraudă, nu ezitați să contactați DNSC la numărul 1911 pentru asistență.