Consilierii locali se pregătesc să decidă soarta a 26 de angajați de la CT BUS
Miercuri, 10 decembrie 2025, consilierii locali vor vota Proiectul de hotărâre nr. 478/2025, care vizează modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 228/2024, referitoare la aprobarea organigramei, a statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare al societății CT BUS SA.
Conform notei de fundamentare a directorului general al companiei de transport public, Fănel Popa, se propune concedierea a 26 de angajați, inclusiv casiere, controlori, consilier juridic, experți în achiziții și șeful Serviciului Administrativ, precum și desființarea a 30 de posturi vacante.
Aceasta reprezintă prima etapă de optimizare a activității și a resurselor bugetare, pe termen scurt. A doua etapă, pe termen mediu, va include blocarea posturilor eliberate după data de 31 decembrie 2025, ca urmare a pensionărilor sau plecărilor voluntare, și reanalizarea trimestrială a situației posturilor ocupate și vacante, în scopul redimensionării și eficientizării activității.
Etapa a treia, pe termen lung, presupune examinarea posibilităților de externalizare integrală a serviciilor de igienizare, ceea ce va conduce la desființarea compartimentului respectiv.
Până la 30 iunie 2026, după aprobarea bugetului, se va efectua o nouă evaluare pentru realizarea prestației aferente noului contract de servicii publice semnat cu Primăria Constanța și redefinirea activităților.
În cazul în care aleșii locali vor aproba organigrama și statul de funcții noi, CT BUS va rămâne cu 755 de posturi, dintre care 705 vor fi ocupate și 50 vacante.