Rezilierea Contractului pentru Autostrada „Unirii”
Un document recent publicat de Săptămâna Financiară aduce în atenție motivele pentru care asocierea de constructori condusă de UMB, compania omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, a solicitat rezilierea unuia dintre cele mai mari contracte semnate pentru autostrăzi în România. Acest contract vizează proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău-Grințieș, care reprezintă cel mai lung segment al Autostrăzii „Unirii” – A8, având o valoare de 6,14 miliarde de lei (fără TVA).
Contractul, semnat în luna martie cu asocierea SA&PE CONSTRUCT (lider) – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO ASFALT D.O.O. – SPEDITION UMB, a devenit cel mai scump contract pentru un lot de autostradă din România, depășind recordul anterior stabilit de Secțiunea 3 din A1 Sibiu – Pitești, care era de 5,3 miliarde de lei. Acest tronson din Autostrada Transilvania, care include tunelul Meseș, a preluat ulterior recordul cu o valoare de 1,32 miliarde euro.
Lotul Ditrău – Grințieș are o lungime de 37,9 kilometri și traversează județele Harghita și Neamț. Asocierea formată din constructori români și din Bosnia-Herțegovina a primit un termen de 54 de luni pentru realizarea proiectului, dintre care 14 luni sunt alocate pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție. Astfel, dacă ordinul de începere va fi dat în prima jumătate a anului, proiectarea ar trebui finalizată în vara-toamna anului 2026, iar construcția autostrăzii ar trebui să fie încheiată până la sfârșitul anului 2029 sau începutul anului 2030.