Cetățeni ucraineni acuză un constănțean de înșelăciune
Mai mulți cetățeni ucraineni care au fost angajați pentru servicii de curățenie în apartamente din Mamaia acuză că nu au fost plătiți de un bărbat pe nume Adrian Olaru. Aceștia susțin că au prestat muncă în perioada verii anului 2024, dar nu au primit salariile convenite.
În toamna anului trecut, o parte dintre acești muncitori au depus plângeri penale și s-au adresat poliției, precum și Inspectoratului Teritorial de Muncă, în căutarea dreptății. Până în prezent, ei nu au reușit să recupereze banii datorați, care totalizează aproape 70.000 de lei.
Un grup de 20 de cetățeni ucraineni, care au viză de protecție în România și drept de muncă, a semnat o declarație colectivă în care detaliază circumstanțele în care au fost angajați de Olaru, care operează prin firma ABO GROUP SRL. Aceștia afirmă că angajatorul le-a promis contracte și plăți la timp, însă nu au primit niciunul dintre acestea.
Recrutarea personalului a fost realizată de un cetățean ucrainean, Sloichuk Igor, care a coordonat organizarea muncii și achiziția echipamentelor necesare. În ciuda solicitărilor repetate, Olaru și asistenta sa, Valeria Uzun, nu au prezentat contractele de muncă și au susținut că acestea sunt înregistrate la biroul din București.
Mai mulți cetățeni ucraineni acuză un constănțean de neplata salariilor
Un grup de cetățeni ucraineni a depus plângeri împotriva lui Adrian Olaru, un constănțean acuzat că i-a lăsat neplătiți pentru lucrările de curățenie efectuate în apartamente din Mamaia. Aceștia susțin că au fost angajați să efectueze curățenie pe șantiere nefinalizate, fără echipamente de protecție și în condiții nesigure.
În declarațiile transmise autorităților, persoanele afectate afirmă că Olaru era responsabil de problemele financiare și că ar fi primit bani de la clienți, fără a le plăti salariile. Conform acestora, Olaru, împreună cu alți complici, a refuzat în mod repetat să achite sumele cuvenite, profitând de încrederea angajaților.
Reclamanții susțin că au suferit un prejudiciu total de 71.284,005 lei românești, cu sumele datorate fiecărei persoane variind între 1.000 și 6.620 lei. Ei solicită autorităților să investigheze situația și să ia măsuri pentru recuperarea banilor datorați.
Până în prezent, în județul Constanța au rămas doar 10 cetățeni ucraineni care au depus plângeri, iar aceștia așteaptă ca autoritățile să clarifice aspectele sesizate.
Recent, Parchetul de pe lângă Judecătoria Constanța a redirecționat plângerile către Poliția Orașului Năvodari pentru a efectua cercetări în acest caz.
Acuzatii împotriva unui constănțean de înșelăciune
Mai mulți cetățeni ucraineni au reclamat că au fost înșelați de un constănțean, pe nume Adrian Olaru, după ce au prestat servicii de curățenie în apartamente din Mamaia fără a fi plătiți. Aceștia au transmis plângeri către autorități, acuzând societatea SC ABO Group SRL de înșelăciune.
Conform sesizărilor adresate autorităților, cetățenii au raportat că au realizat lucrări pentru compania menționată, însă nu au primit remunerația promisă. Inspectorii de la ITM Constanța au efectuat verificări la locațiile indicate, dar nu au găsit persoane care să desfășoare activități pentru SC ABO Group SRL.
Plângerile au fost înaintate și către Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 3 București, care a declinat competența către Parchetul de pe lângă Judecătoria Constanța. Până în prezent, cetățenii nu au primit informații despre stadiul plângerilor lor.
Adrian Olaru nu figurează în documentele oficiale ale SC ABO Group SRL, companie înființată în mai 2024, cu sediul în București, și administrată de Alexandra Georgiana Teodorescu. Aceasta nu a raportat date financiare pentru anul 2024, iar numele lui Olaru nu apare în lista asociaților companiei.
Olaru este acuzat că a coordonat activitatea comercială a firmei în perioada desfășurării infracțiunii. Cetățenii ucraineni continuă să aștepte soluții din partea autorităților, în speranța recuperării sumelor datorate.
Accuzații împotriva unui constănțean de către cetățeni ucraineni
Mai mulți cetățeni ucraineni au depus plângeri împotriva unui constănțean, acuzându-l că i-a păcălit prin neplata muncii prestate. Aceștia au fost angajați pentru a curăța apartamente din Mamaia, însă nu au primit remunerația promisă. În plângerea formulată de unul dintre păgubiți, se menționează că Adrian Olaru a promis un salariu net de 4000 de lei lunar și a afirmat că va încheia contracte de muncă conform legii românești.
Reclamantul susține că Olaru a încasat banii cash de la proprietarii hotelurilor și apartamentelor unde aceștia au lucrat. Oamenii acuză, de asemenea, că au fost mințiți cu privire la statutul legal al companiei și că nu au fost plătiți impozitele și contribuțiile sociale necesare.
Printre acuzațiile aduse se numără și emiterea de documente inexacte, presiuni pentru semnarea unor declarații false și lipsa informării adecvate cu privire la drepturile angajaților străini. Unul dintre păgubiți, Iulia H. din Odesa, a declarat că nu doar că își dorește recuperarea sumei de 1.200 de euro, ci și oprirea activităților frauduloase ale lui Olaru pentru a preveni astfel de situații în viitor.
Surse neoficiale sugerează că Olaru continuă să activeze, ceea ce ridică întrebări cu privire la reacția autorităților în această situație. Cetățenii ucraineni așteaptă acum justiția și o soluție la problemele întâmpinate.
Controverse în cazul unui constănțean acuzat de cetățeni ucraineni
Mai mulți cetățeni ucraineni au acuzat un constănțean, Adrian Olaru, că nu i-a plătit pentru serviciile de curățenie efectuate în apartamente din Mamaia. Olaru susține că a angajat doar șase persoane, iar restul celor care au lucrat pentru el au fost aduși de managerul ucrainean al firmei, Sloichuk Igor.
„Eu nu pot să plătesc persoanele care nu sunt la mine angajate. El și-a asumat întru totul că le va plăti la zi”, a declarat Olaru, explicând că managerul era responsabil de activitatea de pe teren. Olaru a mai menționat că a fost informat de o tânără ucraineană despre faptul că s-au adunat multe persoane în fața apartamentelor unde trebuia să se efectueze curățenia, ceea ce l-a determinat să investigheze situația.
„Martori au fost foarte mulți în momentul în care eu am ales să-l ajut, să-l scot din situația pe care el a creat-o și să dau din banii mei personali circa 30.000 de lei”, a adăugat Olaru, subliniind că nu susține gestionarea ineficientă a afacerii sale. El a explicat că nu este posibil să gestionezi 50 de apartamente cu doar șase angajați și că nu a fost informat despre faptul că ar urma să fie aduse persoane suplimentare pentru muncă.
Aceste acuzații ridică semne de întrebare cu privire la modul în care au fost gestionate serviciile de curățenie și responsabilitățile fiecărei părți implicate. Olaru a menționat că, deși nu a fost la curent cu toate detaliile, el nu acceptă să fie tras la răspundere pentru acțiunile altora.
Cetățeni ucraineni acuză un constănțean de neplata muncii
Mai mulți cetățeni ucraineni susțin că au fost neplătiți pentru servicii de curățenie efectuate în 30 de apartamente din complexul Summerland din Mamaia. Aceștia afirmă că au fost angajați de o firmă administrată de Adrian Olaru, care se ocupă de gestionarea activităților de curățenie, de la achiziția materialelor până la programarea angajaților.
Potrivit declarațiilor lui Olaru, acesta a încercat să ajute angajații săi, plătind o parte din salarii din fonduri personale, însă nu a putut acoperi întreaga sumă. El a menționat că, deși Igor Sloichuk era managerul și responsabilul de angajarea ucrainenilor, în momentul în care au apărut probleme, Sloichuk a evitat responsabilitatea.
Mesajul lui Adrian Olaru
Referitor la nedreptățile semnalate de cetățenii ucraineni, Olaru a declarat că aceștia nu au de recuperat bani de la el, afirmând că a respectat toate procedurile interne ale firmei. El a subliniat că a plătit toți angajații care au lucrat efectiv și a menționat că unele persoane au fost compensate suplimentar, chiar dacă nu le cunoștea personal.
Datorii între colaboratori
Adrian Olaru a adăugat că Igor Sloichuk are o datorie de 35.000 de euro către el, datorată prejudiciului creat firmei. Olaru a precizat că Sloichuk, în calitate de manager, ar trebui să răspundă pentru acțiunile sale, inclusiv pentru angajarea și gestionarea echipelor de muncă.
În privința recuperării datoriei, Olaru a afirmat că, deși are dreptul să ceară despăgubiri, nu va face acest lucru din respect pentru situația personală a lui Sloichuk, care are un copil cu handicap. Olaru a menționat că a ajutat unele dintre persoanele aduse de Sloichuk să găsească alte locuri de muncă, dar a subliniat că prejudiciul de imagine suferit de el este semnificativ.
Semnături pe contracte
Referitor la semnăturile de pe contractele de muncă, Olaru a declarat că doar câteva dintre acestea poartă semnătura sa, restul fiind semnate fără consimțământul lui.
Cetățeni ucraineni acuză un constănțean de neplata serviciilor de curățenie
Mai mulți cetățeni ucraineni au depus plângeri împotriva unui constănțean, acuzându-l că nu le-a plătit pentru serviciile de curățenie efectuate în apartamente din Mamaia. Acesta susține că activitățile de curățenie s-au desfășurat exclusiv în complexul Summerland, însă plângerile menționează și alte locații, precum Hotel Infinity Mamaia Nord, Vila Bordei Verde, Queens Residence și multe altele.
Persoanele afectate au realizat curățenia în diverse apartamente deținute de privați, dar nu au fost compensate pentru munca depusă. Bărbatul acuzat a afirmat că a tras un semnal de alarmă în legătură cu unele contracte, însă nu este de acord cu acuzațiile aduse.
Locații implicate în scandalul de neplată
Printre locațiile în care s-au efectuat serviciile de curățenie se numără: Hotel laki, Ştefan Building Resort, Strada Lotus – Villa 1, Şoseaua Mangaliei 55, Casa del Mar, Blue Bike Residence, Solid Residence, Blue Marina Hotel, Queen’s by the Sea și Hotel Excelsior Mamaia Nord.
Aceste informații sunt de interes public și au fost obținute din surse deschise. În continuare, se așteaptă clarificări din partea autorităților și a părților implicate.