Ofertarea pentru Lotul Dificil al Autostrăzii Unirii A8
Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a anunţat că a primit două oferte pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 B Grinţieş-Pipirig, considerat cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii A8. Valoarea estimată a contractului este de 6,9 miliarde lei (fără TVA).
Constructorii care au depus oferte sunt:
- Asocierea SA&PE Construct SRL (LIDER) – Euro Asfalt – Tehnostrade SRL – Spedition UMB (România – Bosnia-Herţegovina)
- Asocierea MAPA Insaat VE Ticaret (lider) – Gunal Insaat Ticaret VE Sanay Anonim Sirketi (Turcia)
Lotul 2 B are o lungime de 31,5 kilometri, cu o durată de realizare estimată la 54 de luni, dintre care 14 luni sunt alocate etapei de proiectare, iar 40 de luni pentru execuţie. Finanţarea proiectului va fi asigurată prin fonduri europene, din Programul Transport 2021-2027, precum şi din fonduri de la Bugetul de Stat.
Acest lot include o serie de lucrări complexe, cum ar fi 16 tuneluri, dintre care cel mai lung are 940 de metri, 60 de poduri şi viaducte, dintre care două depăşesc 1.000 de metri în lungime. Cel mai lung pod este cel peste râul Bistriţa, având 1.275 de metri. Aproximativ 20 de kilometri din lungimea totală a lotului este dedicată pasaje și tuneluri, reprezentând aproape 70% din lungimea totală a acestuia.
De asemenea, este estimată o cantitate de 12,7 milioane mc de excavări, iar materialul evacuat din şantier poate fi pus la dispoziţia autorităţilor publice locale sau a altor autorităţi publice, fără costuri.
Lotul 2 B se desfăşoară în judeţul Neamţ şi include un nod rutier lângă Tulgheş (UAT Grinţieş), care va asigura conexiunea cu lotul 2 A şi o descărcare provizorie la Est, pentru a facilita funcţionalitatea independentă a lotului 2 C (Pipirig-Vânători Neamţ/Leghin).