Elevul din Târgu Jiu care a descoperit adevăratul întemeietor al Țării Românești
Un elev din Târgu Jiu, Daris Mănescu, a publicat o lucrare în care susține că adevăratul întemeietor al Țării Românești ar fi fost Negru Vodă, și nu Basarab I, variantă acceptată oficial. Elevul, care studiază la Colegiul Național „Tudor Vladimirescu”, a prezentat această teorie în volumul său intitulat „Începuturile Țării Românești. Între invazie și dominație”. Această lucrare oferă o nouă perspectivă asupra unui moment esențial din istoria română, susținută de o documentare riguroasă, conform profesorilor săi.
Daris Mănescu a explicat că istoriografia românească a indicat de multe ori că formarea Țării Românești a fost un proces rapid, în decurs de două decenii, însă el consideră că aceasta a durat aproape două secole. „Noi nu știm exact cine au fost primii întemeietori, dar avem informații din jurul anului 1250 despre primele formațiuni pre-statale românești”, a afirmat el într-o intervenție la Digi24. Mănescu a subliniat că Negru Vodă a rămas în tradiția orală românească ca fiind un personaj central în formarea Țării Românești.
Reacția ministrului Educației, Daniel David
Ministrul Educației, Daniel David, a reacționat pozitiv la realizarea elevului, menționând provocările cu care se confruntă învățământul românesc. „Statistic vorbind, avem și deviații fericite, iar astăzi avem un astfel de copil”, a transmis ministrul. El a subliniat că aproape jumătate dintre elevii români au dificultăți în înțelegerea textului scris, iar 1 din 4 nu termină liceul. Această performanță a lui Daris Mănescu este cu atât mai remarcabilă în acest context.
Daris Mănescu a subliniat, de asemenea, rigiditatea materiei în învățământul românesc, propunând o abordare mai analitică a documentelor istorice, în locul memorării datelor. El a sugerat că autoritățile ar putea îmbunătăți educația prin digitalizare și actualizarea conținutului didactic.
Elevul din Târgu Jiu și descoperirea fondatorului Țării Românești
Un elev din Târgu Jiu a reușit să aducă în discuție o descoperire importantă legată de întemeietorul Țării Românești. Această realizare a stârnit reacția ministrului Educației, Daniel David, care a subliniat importanța abordărilor inovatoare în educație.
Ministrul a declarat: „Mă bucur că sunt astfel de cazuri… este important să discutăm despre noi metode de predare și transfer de competențe, dincolo de simpla memorare a datelor istorice.” El a evidențiat că problema analfabetismului funcțional este legată de numărul mare de discipline și conținuturi, uneori irelevante, din curriculă.
Daniel David a adăugat că metodele de predare actuale nu sunt suficient de stimulative și nu implică suficient elevii în procesul de învățare, subliniind astfel necesitatea unor schimbări în sistemul educațional.