Evaluările la clasele mici, contestate de părinți și profesori
Elevii din clasele primare au început evaluările de final de an școlar, însă aceste testări sunt tot mai contestate. Părinții le consideră inutile, iar profesorii subliniază că nu sunt corelate cu activitatea didactică reală.
Ovidiu Pânișoară, specialist în educație, afirmă: „Dacă ceea ce se întâmplă la clasă sau modul în care se învață nu are legătură cu modul în care se construiesc itemii și dacă profesorii nu sunt întrebați ca să coreleze modul în care predau, atunci devin aceste evaluări inutile.”
El ridică o întrebare importantă referitoare la utilitatea acestor testări: „În fond, eu aș întreba ministerul dacă se întorc cumva și asupra programelor și a modului în care ar trebui să se facă activitatea didactică.”
Deși elevii nu simt presiunea acestor teste, mulți nu înțeleg rostul lor, potrivit părinților și profesorilor. Testele, elaborate de Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație, au un rol orientativ, fără note sau calificative. Totuși, absența feedback-ului concret și lipsa impactului în structura curriculară ridică semne de întrebare în rândul specialiștilor.